• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

INSANE

Panerai
2-Faktor
Hur tror ni att priserna kommer vara på nya overseas serien tänker på Sverige mot utlandet? Såg att Nymans Ur listade priset på dom nya varianterna, kollar man på gamla overseas priser så är det ju en jävla skillnad på Sveriges listpris mot utländska priser. Ni som har VC klockor köpte ni i Sverige eller utlandet?
 
Senast ändrad:

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hur tror ni att priserna kommer vara på nya overseas serien tänker på Sverige mot utlandet? Såg att Nymans Ur listade priset på dom nya varianterna, kollar man på gamla overseas priser så är det ju en jävla skillnad på Sveriges listpris mot utländska priser. Ni som har VC klockor köpte ni i Sverige eller utlandet?
Vad gäller listpriserna tror jag inte att det kommer att skilja så mycket. Möjligen ligger de liksom på nuvarande modell aningen lägre utomlands (tex USA). Vad säljpriserna i praktiken kommer att hamna på i olika länder är svårt att sia om; vi talar ju om en helt ny utgåva av OS som inte börjat säljas än..
 

Gold

Panerai
2-Faktor

Handlar om att Quai de l'lle släpps i stål...
image.jpeg
image.jpeg

Alltid roligare med bilder i tråden
 

Dronten

Cartier
Ahh, måste ni sälja alla Overseas Chrono just nu när det inte finns tillräckligt med mynt i min guldkista!!!!!!! :arghh:
 

Sputniq

Panerai
Läste också Hodinkee's A Week on the Wrist med den nya ultratunna Vacheronen. Mycket spännande klocka, reportaget fick mig helt på fall. Dock tycker jag att det är synd att alla deras nysläpp har en lätt tonneau-känsla över boetten, har svårt för det. Det verkar ha att göra med deras nya smidigt bandbytarsystem, men det förlorar i estetik enligt mig.
 
Topp