• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Känns som ett otroligt lyft med den länken. Har du någon uppfattning om huruvida pannkakskänslan förändrats? Alltid tyckt den blir lite väl mycket tallrik på armen
4520 känns lite smidigare . Lite tunnare och inte så kraftigt länk . Mycket lyft jämfört med 4500 men fortfarande tycker att integrerade klockor borde vara under 10mm tjocka .

Haft en likadan. Riktigt bra faktiskt!
1756143224905.jpeg
Galet bra.. Vad ersatte den?

Vad får man ge cirka för en fullservice av en 42042?

48mm om jag inte minns fel. Det är givetvis inte en "klassisk" dressklocka men den funkar enligt mig bra till det mesta förutom typ vattenaktiviteter.
Där någonstans går max för min handled. Skulle nog behövt vara ett par mm kortare. Men jag tänker heller inte "dress" utan mer "vanlig klocka" på ett bra sätt.

Där någonstans går max för min handled. Skulle nog behövt vara ett par mm kortare. Men jag tänker heller inte "dress" utan mer "vanlig klocka" på ett bra sätt.

Testa är mitt tips, du kommer känna direkt om storleken är ok eller inte. Jag testade modellen i VCs boutique i Amsterdam första gången och där kallade de den för "rock n roll watch", om man nu vill läsa in något i det :woot:

Jag är lite besviken på den gröna färgen på Overseas tavlan, tycker den är för ljus, olivgrön, jag gillar mörkare grön mot guld.

Var och testade en 4500V igår och är riktigt sugen. Lite orolig dock att storleken är på gränsen med mina 16,5-17 cm, speciellt när jag är van vid mindre. Väldigt svårt att få känslan med bara 10 min på handleden. Någon här som har erfarenhet?
IMG_1602.jpeg

Kör på säger jag. Ser ut som du har lite size på händer och underarm ändå så i en mer rättvisande vinkel kan jag tänka att den sitter riktigt bra.

Var och testade en 4500V igår och är riktigt sugen. Lite orolig dock att storleken är på gränsen med mina 16,5-17 cm, speciellt när jag är van vid mindre. Väldigt svårt att få känslan med bara 10 min på handleden. Någon här som har erfarenhet?
IMG_1602.jpeg
Funkar bra på på mig, men då är mina handleder större och förhållandevis breda.

IMG_1602.jpeg
Funkar bra på på mig, men då är mina handleder större och förhållandevis breda.

Så här blir det på min hand med den storleken.
Nu ser klockorna större ut när man kör kamera och har lite för mycket vidvinkel.
Fotar du dig i en spegel från avstånd, så blir det bättre.

IMG_3903.jpeg

IMG_1602.jpeg
Tycker den är för stor, inte speciellt elegant eller tidlöst.

För stor i förhållande till vad?
Handleden eller rent allmänt?

Personligen hade jag tyckt att någon millimeter mindre hade inte varit av ondo, men den fungerar på mig…tycker jag.
För stor för de flesta handleder. Sedan är ju jag av uppfattningen att även RO designades för stor.

Hur böjer länkbitarna på VCn? Jämnt hela vägen från boetten? Tycker ofta första länkbiten behöver böjas för mycket för folk, dvs boetten är för lång.

För stor för de flesta handleder. Sedan är ju jag av uppfattningen att även RO designades för stor.

Hur böjer länkbitarna på VCn? Jämnt hela vägen från boetten? Tycker ofta första länkbiten behöver böjas för mycket för folk, dvs boetten är för lång.
Första länken böjs helt ok för min del.
Men ja, 38mm hade nog varit bättre. Tråkigt nog är det inte så, men fungerar ypperligt oavsett

Tillbaka
Topp