• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin

P-A

Sir Spamalot
En overseas skulle inte sitta fel.

Men ska man prata grym VC så är "tour de ille" något att hänga på armen :)
 

Archie

Cartier
Ja det är synd och skam. tycker personligen VC överlag slår samtliga modeller av AP/PP vi ser här (i.e. sportmodellerna, nautilusar, ROOs och annat förekommande)
 

Charles_

Rolex
Hittade bild på klockan jag hade i åtanke. Visade sig att samma person ägde tre Vacheron till!

TTT, 5 januari 2010:

C0D1634E-A125-4375-B63D-077DB09AC7DA-972-00000080A32A2291_zpsad2bc263.jpg


E991EBD7-D78A-4ECB-83DE-C8F083CAEBD5-972-00000080A71D54B6_zpsefcea9ba.jpg


Ingen dålig kvartett :)
 

DrDre

Patek
Jag håller med Singular ovan. Om man tittar på allround/vardagsklockor i stål (dvs automat, skruvad krona, Inga komplicerade lösningar, vettig storlek etc), som väl är det som säljer mest, så har ju PP och AP sina klassiker sedan 70-talet (som båda har samma designer), och VCs overseas har ju inte alls lyckats nå samma position. Istället har ju PP lyckats få upp sin Aquanaut (den är ju baaara runt 20 år gammal) tillsammans med Roayl Oak och Nautilus.

På min högst subjektiva prestigeranking av allroundklockor lista ligger AP RO, PP Aquanaut och Nautilus i en egen liga och nedanför dem är det ett rätt stort gap ned till klungan. Och högst skulle jag lägga PP. Inte för att de kanske är "batter", men för att PP är trots allt PP. AP RO Offshore har ju också släppt en del rätt konstiga modeller av "värdetransportrånarkarraktär", vilket PP helt har hållit sig ifrån och det tror jag varit bra för PP's varumärke på lång sikt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som P-A skrev, en VC Tour de Ille, MY GOOOD!

vacheron-constantin2.jpg


Men ska man vara lite realistisk så skulle någon av nedan Overseas fungera alt. en American.
Fantastiska klockor som jag hoppas fler börjar uppskatta!

vcdualtime.jpg


Vacheron-Constantin-American-1921.jpg
 

Dr Stein

Cartier
Som P-A skrev, en VC Tour de Ille, MY GOOOD!

vacheron-constantin2.jpg

Oj, vad fräck. Stjärnkarta känns som en riktigt läcker komplikation. Men jag fattar inte riktigt hur klockan är uppbyggd. Är det fram- och baksida man ser på bilden? Hur använder man det i så fall? En del mätare är lite oklara för mig. Vad visar "lever"? "Coucher"?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Hade gärna bjudit på fler bilder men den är fortfarande hos VC i Schweiz. Prisförslaget för service som skulle ta två månader att inkomma har efter fyra månader fortfarande inte kommit. Dom är inte kända för att arbeta snabbt vid VCs högkvarter:/


Sen ska det också skruvas vilket kan ta ytterligare månader antar jag. Jag sitter och hoppas på en framtida tråd av något slag. 222 är den absolut finaste VC'n som gjorts imho.
 

Guinness

Cartier
Exakt, skruvningen skulle ta typ 6 månader till enligt nymans.

Jag lovar att uppdatera rejält med bilder när den är tillbaka, räcker inte det kan det säkert bli något besök söderut på GTGs i framtiden.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Exakt, skruvningen skulle ta typ 6 månader till enligt nymans.

Jag lovar att uppdatera rejält med bilder när den är tillbaka, räcker inte det kan det säkert bli något besök söderut på GTGs i framtiden.


Spännande! Vore en dröm att klämma på den i den verkliga världen ;)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Hittade bild på klockan jag hade i åtanke. Visade sig att samma person ägde tre Vacheron till!

TTT, 5 januari 2010:

C0D1634E-A125-4375-B63D-077DB09AC7DA-972-00000080A32A2291_zpsad2bc263.jpg


E991EBD7-D78A-4ECB-83DE-C8F083CAEBD5-972-00000080A71D54B6_zpsefcea9ba.jpg


Ingen dålig kvartett :)

Minns jag rätt la han till en American i samlingen också, sjuk uppställning.

Enda som lockar från vc's aktuella utbud är overseas som jag ändå tycker är aningen för modern i formspråket. Hade valt pp och ap före vc.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Vet inte varför, men de få gångerna som jag har provat VC så hade det inte alls varit samma "wow-upplevelse" som jag fått när man provat en Patek i samma prisklass. Med det sagt tror jag ändå att VC är väldigt bra klockor, men jag hade valt både PP och AP framför.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Fick de 2 länkbitar jag behövde till overseas chronon i fredags så kan äntligen använda den
Har haft den på hela helgen och är otroligt nöjd med allt
Klockan är 40 mm men upplevs som lite större så inget behov av
42mm
Dessutom har den rätta tyngden . Svårt att säga så här tidigt men den är absolut en av de trevligaste ur jag haft på armen någonsin

Aurum skriver om Breguet som jämförelse. Hade en sådan tidigare
Närmare bestämt en xx aeronaval och den var också i riktigt hög klass med otroligt fina detaljer
Som myntkanten (och finishen som är utsökt på alla deras ur )
liksom deras
Servicenivå ( skrev ett mail och blev inskriven i deras
Liggare som ägare till Breguet klockan och fick några fina kataloger
På posten alldeles gratis )
image.jpg
 

Apansson

Torpare
Fick de 2 länkbitar jag behövde till overseas chronon i fredags så kan äntligen använda den
Har haft den på hela helgen och är otroligt nöjd med allt
Klockan är 40 mm men upplevs som lite större så inget behov av
42mm
Dessutom har den rätta tyngden . Svårt att säga så här tidigt men den är absolut en av de trevligaste ur jag haft på armen någonsin

Aurum skriver om Breguet som jämförelse. Hade en sådan tidigare
Närmare bestämt en xx aeronaval och den var också i riktigt hög klass med otroligt fina detaljer
Som myntkanten (och finishen som är utsökt på alla deras ur )
liksom deras
Servicenivå ( skrev ett mail och blev inskriven i deras
Liggare som ägare till Breguet klockan och fick några fina kataloger
På posten alldeles gratis )
image.jpg
Fantastisk klocka.
 
Topp