ursula
Basic
Hade nyligen en gammelfaster som gick bort och hon lämnade efter sig en hel del klockor. Vore kul att höra om det är någon som vet vad det är för något jag hittat. Vill förtydliga att det inte handlar om pengar på något sätt, hon hade en hel del värdefulla klockor som gått ut på auktion så det jag visar upp här är de klockor man antagligen inte får något för men som jag tyckte var intressanta. Fanns givetvis också en hel del billigt skräp i hennes samling som jag sållat bort och det jag behållt är de som var intressanta.
Har försökt skriva ner det jag kan se på klockorna. Flera är dammodell och en del riktigt små så det var svårt att ta kort. Kan gärna komplettera med kort om det är något ni vill se. Alla funkar och gick igång direkt när man skruvade upp dom. Hoppas att ni uppskattar lite udda vintageklockor!
Casio
FRAMSIDA: Casio, Alarm Chronograph, Quartz, Water Resist, 100M
BAKSIDA: Casio, [888] AW-502, Stainless Steel, Water Resistant, Japan K, 21618
Olma
FRAMSIDA: 17 jewels, Incabloc
BAKSIDA: Waterproof, Stainless steel back, Antimagnetic, Incabloc, 04634
CAUNY
FRAMSIDA: Cauny, Matic, Incabloc, 25 Rubis
BAKSIDA: Cauny Prima, De lunette (?), 26-404, 2472, Automatique, Swiss, Waterproof, Acier inoxydable (“Stainless steel”), Lunette, Carruhe Plaque or C 10 Micronb (?)
(Får läsa noggrannare på denna när jag kommer hem)
POLJOT
FRAMSIDA: Poljot, 18 jewels
OMEGA
FRAMSIDA: Omega
FACIT
FRAMSIDA: Facit, Incabloc
BAKSIDA: 234, Stainless steel back, Water protected, Antimagnetic, Incabloc, Swiss made
FAVORIT
FRAMSIDA: Favorit, Antimagnetic, Waterproof, Incabloc
BAKSIDA: Fond, Acier Inoxydable (“Stainless steel”), Non magnetic, Waterproof, 3037
--
Skulle någon vara intresserad av att köpa någon kan det vara intressant, min sambo är inte intresserade av dammodellerna och jag är inte så intresserad av att bära herrmodellerna. Däremot vore det kul om någon hade lite kuriosa, tror som sagt inte att de är värda något då en antikexpert plockat ut de som var värda att lägga ut för auktion.
Har försökt skriva ner det jag kan se på klockorna. Flera är dammodell och en del riktigt små så det var svårt att ta kort. Kan gärna komplettera med kort om det är något ni vill se. Alla funkar och gick igång direkt när man skruvade upp dom. Hoppas att ni uppskattar lite udda vintageklockor!
Casio
FRAMSIDA: Casio, Alarm Chronograph, Quartz, Water Resist, 100M
BAKSIDA: Casio, [888] AW-502, Stainless Steel, Water Resistant, Japan K, 21618
Olma
FRAMSIDA: 17 jewels, Incabloc
BAKSIDA: Waterproof, Stainless steel back, Antimagnetic, Incabloc, 04634
CAUNY
FRAMSIDA: Cauny, Matic, Incabloc, 25 Rubis
BAKSIDA: Cauny Prima, De lunette (?), 26-404, 2472, Automatique, Swiss, Waterproof, Acier inoxydable (“Stainless steel”), Lunette, Carruhe Plaque or C 10 Micronb (?)
(Får läsa noggrannare på denna när jag kommer hem)
POLJOT
FRAMSIDA: Poljot, 18 jewels
OMEGA
FRAMSIDA: Omega
FACIT
FRAMSIDA: Facit, Incabloc
BAKSIDA: 234, Stainless steel back, Water protected, Antimagnetic, Incabloc, Swiss made
FAVORIT
FRAMSIDA: Favorit, Antimagnetic, Waterproof, Incabloc
BAKSIDA: Fond, Acier Inoxydable (“Stainless steel”), Non magnetic, Waterproof, 3037
--
Skulle någon vara intresserad av att köpa någon kan det vara intressant, min sambo är inte intresserade av dammodellerna och jag är inte så intresserad av att bära herrmodellerna. Däremot vore det kul om någon hade lite kuriosa, tror som sagt inte att de är värda något då en antikexpert plockat ut de som var värda att lägga ut för auktion.