Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
det står väl någon märkning på kretskortet? Men det är ruskigt svårt med gamla LED klockor, bara bildgoogla "quartz led 1976" så förstår du vad jag menar... Men den ser kul ut Är du enda ägaren? Man skulle kunna tro att det stått något på glaset eller boetten som försvunnit med åren annarsHej.
Har redan öppnat klickan. Det finns inget alls skrivet inuti heller - (annat än att originalbatteriet är från Japan).
Det låg i tiden... det fanns ju hur många tillverkare av mekaniska klockor som helst som försvann just när kvarts kom. Vissa hoppade säkert på den "nya" trenden. Det kan ju vara något i stil med en Clas Ohlson...Verkar vara en väääääldigt hemlig tillverkare, eftersom det inget finns någon som helst märkning annat än QWARTZ LED och Waterproof Stainless steel.
Ja, det låter rimligt. Som sagt jag köpte den via en postorderannons i någon tidning eller tidskrift med annonser.Det låg i tiden... det fanns ju hur många tillverkare av mekaniska klockor som helst som försvann just när kvarts kom. Vissa hoppade säkert på den "nya" trenden. Det kan ju vara något i stil med en Clas Ohlson...
Hittade en liknande omärkt här hemma...Hej. Är det någon som vet som tillverkat den härklockan.
Jag köpte den på postorder cirka 1976-77.
På klockan står det bara baksidan "waterproof Stainless steel"
På klockasken står det endast Quartz LED.
Hej @pjutter , tyvärr vet jag inget mer än duHej theargounat
Ja - vad roligt - du har ju en likadan.
Vet du något mer om den än vad jag vet?
Vi kan väl båda fortsätta att forska vidare.Hej @pjutter , tyvärr vet jag inget mer än du
Visst, men har inte så stora förhoppningar att hitta ett märke eller tillverkare. Tyvärr ingen ask till dennaVi kan väl båda fortsätta att forska vidare.
Har också du asken kvar?
Ok. Nej det verkar ju inte så lätt, men man vet aldrig, kanske någon vet.Visst, men har inte så stora förhoppningar att hitta ett märke eller tillverkare. Tyvärr ingen ask till denna
Hej BarbaBaba.det finns ett underbart konto på Instagram som heter vintageledwatch, kanske har han någon liknande postad?. Om inte annat är det sjukt trevliga klockor han postar
Fungerar din?Visst, men har inte så stora förhoppningar att hitta ett märke eller tillverkare. Tyvärr ingen ask till denna
Vet tyvärr inteFungerar din?
Hoppas att din fungerar också - jag bytte bara batteri efter drygt 40 år, så fungerade den perfekt.Vet tyvärr inte