• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det finaste ni kan se på en dams handled?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är riktigt snyggt! Är fasiken snyggare på tjejer än killar. Men varför blir det inte clownigt, pannkaka, hockeypuck, tefat, nyrik, bankrånare, kompensering med mera när tjejer har stora klockor?

Edit: Jag säger inte att Apan säger så, det var bara han jag började citera.
Det ser rätt trött ut med tefat på en damhandled, någon som inte riktigt hänger med... Och rent objektivt ser det inte speciellt bra eller naturligt ut, men ansträngt. Den enda förmildrande omständigheten är att en damhandled är finare än en mans.
Nej. Stor klocka på tjej är självsäkert. Stor klocka på kille är kompensering.
Det är så det funkar! Daytona (och yachtmaster) har en extremt feminin boettform tycker jag, passar mycket bättre på tjejer än killar!
Extremt feminin? Har du sett Cartier, Daydate mm?
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Säg inte det, det är kontrasterna som hjälper oss att se. Snyggast klädd på jobbet senaste 10 åren var chefsjuristen(kvinna +50) i 501:eek:r och vit t-shirt, engångsföreteelse verkligen men det satt som en käftsmäll.
Bara kvinnligt, bara manligt gör att man inte ser något.
Jo.. Men just Panerai är lite too much för min del. Men alltså en sport Rolex.. :angel:
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det ser rätt trött ut med tefat på en damhandled, någon som inte riktigt hänger med... Och rent objektivt ser det inte speciellt bra eller naturligt ut, men ansträngt. Den enda förmildrande omständigheten är att en damhandled är finare än en mans.

40mm på en kvinna torde ju motsvara 45mm+ hos en man? Jag har inget belägg för den uträkningen men med tanke på kroppsbyggnad, underarmar med mera. :)
 

Apansson

Torpare
Det ser rätt trött ut med tefat på en damhandled, någon som inte riktigt hänger med... Och rent objektivt ser det inte speciellt bra eller naturligt ut, men ansträngt. Den enda förmildrande omständigheten är att en damhandled är finare än en mans.

Extremt feminin? Har du sett Cartier, Daydate mm?
Jag tycker att Daytona/YM har en "femininare" boettform eftersom den typ har...inte så långt lugg till lugg och ändå är ganska rund. Daydate är mer avlång och har ändå ganska långt mått lugg till lugg, jag tycker att den passar betydligt bättre på en man än vad jag tycker att en daytona gör. Självklart endast personliga preferenser och i vanlig ordning noll grund för mina argument, precis som i allt jag pratar om, men så tycker jag. :D
Cartier har jag ingen koll på.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker att Daytona/YM har en "femininare" boettform eftersom den typ har...inte så långt lugg till lugg och ändå är ganska rund. Daydate är mer avlång och har ändå ganska långt mått lugg till lugg, jag tycker att den passar betydligt bättre på en man än vad jag tycker att en daytona gör. Självklart endast personliga preferenser och i vanlig ordning noll grund för mina argument, precis som i allt jag pratar om, men så tycker jag. :D
Cartier har jag ingen koll på.

Jag håller med dig om Daytonan.
 
Min högst subjektiva åsikt är att "tool watches" funkar oförskämt bra på kvinnor.
Just kontrasten mellan det feminina och det maskulina som gör att kombinationen fungerar så bra i mina ögon.

Några konkreta exempel på detta vore i mitt tycke:
IWC Ingenieur, AP Royal Oak, Breitling Superocean Herritage, VC Overseas Chronograph och så klart Rolex Submariner.
 

X-san

Omega
Zheng-Jie-Rolex-Ladies-Datejust.jpg
Womens-Rolex-Datejust-On-Wrist-picture-tLDO.jpg
a84c29ad77fd9f0cd03506d42b9d3d59.jpg

Caroline Wozniacki är förövrigt en puma!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vem vill se nån rasslig Datejust på armen när dom kan bära en AT?
Edit: Sport-dressat, ett medvetet val.
Skyfall_Omega_Aquaterra_Ladies.jpg
Jag har gett min fru har en sådan som hon gillar och bär mycket.
Intressant att typ ingen nämnt Patek eller AP.
Antingen en Patek 4968R, 7018A eller en AP Royal Oak 15451.
Min frus favoritklocka som bärs mest är en vintage Royal Oak two tone 30mm med fantastiskt vackert patinerad tavla, brons-brun (som jag gett henne...)
IMG_6904.JPG


Air Kingen ligger och samlar damm numera (sedan AP:ns ankomst)
IMG_6905.JPG
 

Fadeway

Omega
Jag började diskutera klockor med min sambo och vad som skulle passa henne. Jag sa att jag trodde en Cartier Tank hade suttit perfekt. Hon svarade självsäkert "Nej den är för liten" och kontrade med att En grön Rolex Submariner skulle det vara... tji fick jag haha
 

kirex

Cartier
Min sambo har också blivit intresserad av klockor :nailbiting:. Så nu är vi två nördar i familjen :). Själv har hon en Omega Ladymatic two-tone 34 mm, en Cartier Ballon Bleu two-tone 42 mm (!) och en Omega Constellation 38 mm. De två sista är herrmodeller, men hon gillar lite större klockor precis som jag, och personligen tror jag att herrklockor håller andrahandsvärdet bättre än damklockor med väldigt små diametrar.
klockor.jpg
 

boniz

Breitling
Hade jag sett en kvinna med en PP/AP (specifikt Royal Oak då, tycker inte att kvinnor ska ha ROO :stop:) på handleden så hade hon blivit ett par hundra gånger mer intressant!
 
Topp