• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det med DrWatch och hans poleringar till förbannelse?

finnirgens

Panerai
Hur är kvaliteten på Dr Watchs poleringar då? Någon som har köpt av honom och har synpunkter?
Nja, jag skulle säga att kvalitén på poleringarna varierar. Har haft två klockor på service där innan jag fick någorlunda koll på vad det handlar om. Jag kommer inte lämna någon klocka till honom igen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här är fler exempel tagna från
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?216809-Lapping-machine-case-example-pics-on-page-3
Lycka till att återskapa detta med sandpapper!! Polering som polering :rolleyes:
D20_3579.jpg

D20_3596.jpg


Edit: Kolla in denna;

Innan:
D20_4266.jpg


Efter:
D20_4350.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Här är ett par bilder på min GMT som var fucked beyond recognition. Detta är för mig ett bra polerjobb med tanke på vad som fanns att jobba med. Många som polerar förlorar ofta både form och ytfinnish. Min hade gärna få ha haft fetare bevels men om man tänker på hur den såg ut innan så är detta resultat helt ok. :)

Före:


Efter:


Jag känner inte till någon i Sverige som kan polera en sportrolle på ett vettigt sätt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Här är ett par bilder på min GMT som var fucked beyond recognition. Detta är för mig ett bra polerjobb med tanke på vad som fanns att jobba med. Många som polerar förlorar ofta både form och ytfinnish. Min hade gärna få ha haft fetare bevels men om man tänker på hur den såg ut innan så är detta resultat helt ok. :)

Före:


Efter:


Jag känner inte till någon i Sverige som kan polera en sportrolle på ett vettigt sätt.


Hur fick han till luggholsen, welding? ;)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nej. Bernt filar bort repor. Skulle inte kalla det polering.

Mina bilder var mer om referens. Sorry om jag kapade tråden. Trodde vi övergått till att prata polerjobb i stort.

Nä, det är lugnt. Ville bara klara ut om det rörde Bernt eller inte. Det kändes lite väl proffsigt för att vara han.
 

DrDre

Patek
Hur är kvaliteten på Dr Watchs poleringar då? Någon som har köpt av honom och har synpunkter?
Jag tror att det är väldigt svårt att säga. De klockor som poleras är ju ofta lite äldre och det innebär att de förmodligen polerats någon gång tidigare i livet (det är ju standard när rolex servar klockor). Det gör ju att om man bara ser en klocka som är polerad, så vet man ju ändå inte hur den såg ut före den senaste poleringen. Enda möjligheten att egentligen uppskatta om en polering har utförts bra eller dåligt är ju om man har möjligheten att jämföra före och efter, men även det kan ju vara lite knixigt om det går en månad mellan före och efter. Bilder kan ju ofta vara lite svårt att få till exakt samma ljus och vinkel.
 
Topp