Stokesey
Basic
Jag har sedan ett par månader närt ett begynnande klockintresse. Snurrade lite inom Casio, speciellt G-Shock med dess historia, specs och värde för pengarna, i början innan jag fastnade för hur underbart fint det ändå är med lite mer dressiga kvartsare. Skaffade sedermera en smartwatch som jag är otroligt nöjd med, men den kommer aldrig att kunna ersätta behovet av en analog klocka. Jag förstår det inte riktigt, men det är något speciellt med de där analoga visarna. När jag väl insett det tog det inte många veckor innan jag trillade dit på mekaniska varianter och tidigare idag beställde jag min första, en Seiko SNKL23.
Samlingen hittills ser alltså ut som följer: Casio beater, Casio dressig kvartsare, Garmin smartwatch och på ingång ett dressigt automatur.
Det jag inte fastnat för, åtminstone inte ännu, är det som alla verkare helt begeistrade i, nämligen dykare. Hur såg det ut för er i början? Fastnade ni för dykarna direkt eller var det mer en "aquired taste"?
Inte fastnat för vintage heller i och för sig. Tänker då mest på mer dressiga klockor med välvda glas, men det verkar överlag inte lika populärt som just dykare.
Samlingen hittills ser alltså ut som följer: Casio beater, Casio dressig kvartsare, Garmin smartwatch och på ingång ett dressigt automatur.
Det jag inte fastnat för, åtminstone inte ännu, är det som alla verkare helt begeistrade i, nämligen dykare. Hur såg det ut för er i början? Fastnade ni för dykarna direkt eller var det mer en "aquired taste"?
Inte fastnat för vintage heller i och för sig. Tänker då mest på mer dressiga klockor med välvda glas, men det verkar överlag inte lika populärt som just dykare.