• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är KS-andan?

Vad är viktigast i KS-andan för dig? Välj dina topp tre

• Hjälpsamhet

Röster: 183 76.9%
  • Vänlig ton

Röster: 120 50.4%
  • Sälja klockor utan att tjäna pengar

Röster: 15 6.3%
  • Respekt

Röster: 91 38.2%
  • Kunna ställa frågor utan att få spydigt svar

Röster: 122 51.3%
  • Lägga upp bilder på klockor i alla prisklasser

Röster: 43 18.1%
  • Gilla bilder på klockor som egentligen du inte gillar

Röster: 3 1.3%
  • Hänge sig ohämmat till klocknörderiet

Röster: 50 21.0%
  • Annat svar: beskriv gärna nedan i inlägg

Röster: 3 1.3%

• Totala väljare
    238
Intressant reflektion att efter ett knappt dygn så har en övervägande majoritet röstat att Hjälpsamhet är det som speglar KS-andan allra bäst. Följt av Ställa frågor utan att få spydigt svar och även Vänlig ton är något som utmärker Ks-andan. Jag trodde ärligt att även detta med att sälja en klocka utan vinst skulle bli en med hög klickandel, men det är något som ni inte tycker riktigt är med i KS-andan utan något som mer diskuteras från fall till fall.

Sköna exempel i tråden på sånt som utmärker dessa nyckelord, och som @Aquastaren lyfte fram så är Klocksnack ett forum där man kan skicka iväg en klocka till någon man aldrig träffat eller köpa en klocka eller tillbehör utan någon större risk att bli lurad. Värt att ha i åtanke! :)

För mig så är KS-kulturen vänlig ton och respekt på och utanför forumet. KS-andan är när det går ett steg längre, tex när någon bjussar någon behövande på en reservdel till dennes urverk, eller hjälper en okänd newbie med att följa med till en klockaffärer. Lite som en Random Act of Kindness utan att förvänta sig något tillbaka.
Helt rätt!

Hjälpsamhet, vänlig ton och ohämmat nörderi. Man vill väl bocka i fler saker. Respektera andras smak och favoriter. Gilla det du gillar och tig om det du ogillar, folk är inte intresserade av vad jag ogillar. Vem vill få tummen ner när man postar bilder på sin senaste favorit som man verkligen älskar?

Hjälpsamhet, vänlig ton och ohämmat nörderi. Man vill väl bocka i fler saker. Respektera andras smak och favoriter. Gilla det du gillar och tig om det du ogillar, folk är inte intresserade av vad jag ogillar. Vem vill få tummen ner när man postar bilder på sin senaste favorit som man verkligen älskar?
Bra sammanfattning, något alla bör ha i tanken här och för den delen i livet!

Tillbaka
Topp