Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde det var ett enklare staking tool . Typ ett städ. Brukar använda det till allt möjligt . Kolla att visarna är raka eller knacka i nån sprint eller hålla tandpetare när man lägger ny lume. https://www.cousinsuk.com/product/24-hole-bergeon-1901Metallgrejen ser iaf helt klart ut att vara ett dragjärn. Mar drar tråd till tunnare dimensioner.
Korntängerna i mässing, ta bort oxiden och stryk sedan på en tunn fin hinna med olja. Men det kommer hur som att vara svårt att hålla dem snygga.
Tja... Det kanske det är. Men väldigt likt ett dragjärn. Kanske ser man det som ligger närmast i ens begreppsvärld och min är ifrån en annan sorts verkstad än urmakarens. Är det koniska urtag på andra sidan, då håller jag nog fortfarande på dragjärn.Trodde det var ett enklare staking tool . Typ ett städ. Brukar använda det till allt möjligt . Kolla att visarna är raka eller knacka i nån sprint eller hålla tandpetare när man lägger ny lume. https://www.cousinsuk.com/product/24-hole-bergeon-1901
Skulle hålen dessutom vara tilltäppta med gammalt vax så blir jag bli ännu säkrare på dragjärn.Det är koniska och i rätt kass kvalitet (vissa hål är tilltäppta och inte helt jämt innuti).
Så dragjärn gissar jag på.
Är staking toolet som du har Rogart-63 koniskt eller är det raka hål?
Nja, det är helt nytt, men av sämre kvalitet. Kom i ett billigt set av verktyg från cousins.Skulle hålen dessutom vara tilltäppta med gammalt vax så blir jag bli ännu säkrare på dragjärn.
Spännande detta, men då borde det väl följt med nån hint om vad det var... Eller har de börjat sälja "hemliga fyndlådor"?Nja, det är helt nytt, men av sämre kvalitet. Kom i ett billigt set av verktyg från cousins.