• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad betyder din profilbild?

Jockinho

Patek
2-Faktor
+1 på Shearer. Min idol från barnsben inom fotbollen och anledningen till att man började hålla på Newcastle.

Samma här, dock började jag hålla på nufc när jag såg en tv-match mellan dem och man utd för 20år sedan (typ) och valde då ett av lagen. Verkar va tradition i familjen hålla på jojolag, far min hejar på coventry hehe

Fru plus barn blir nog dock Liverpoolare :dead:Hoppas iof få minstingen att inse newcastles storhet (samt någon dela all jävla sorg med :D). Men med benitez så ser det ju ok ut igen just nu :)
 

JB007

Omega
Samma här, dock började jag hålla på nufc när jag såg en tv-match mellan dem och man utd för 20år sedan (typ) och valde då ett av lagen. Verkar va tradition i familjen hålla på jojolag, far min hejar på coventry hehe

Fru plus barn blir nog dock Liverpoolare :dead:Hoppas iof få minstingen att inse newcastles storhet (samt någon dela all jävla sorg med :D). Men med benitez så ser det ju ok ut igen just nu :)
Lycka till med att övertyga minstingen så tror vi på nystart i högsta ligan nästa säsong. Ha en riktigt trevlig helg:)
 

Monk

Panerai
2-Faktor
En munksäl. (Monk seal på engelska, därav mitt användarnamn) Det fanns tre arter av den, varav den Västindiska nu verkar vara helt utrotad. All esenare xpeditioner för att hitta den har misslyckats. De övriga två arterna som finns kvar är också starkt utrotningshotade. På Hawaii finns det ca 1000 stycken kvar, så skall man se en munksäl så är det nog dit man får sikta.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Baksidan av Beijing Watch Factory Beihai LE fick bli min profilbild när jag reggade mig här. In-house (S)B18
screenshot.229.jpg
 

Omega87

Rolex
Tycker min profilbild är ganska uppenbar och tror många har erfarenhet av just hur den beskriver en specifik händelse ;) Väldigt passande att det är från min favoritfilm Goodfellas från 1990 av Martin Scorsese och en av de bästa scenerna som någonsin gjorts.

received_2136285489993374.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Karaktären på profilbilden (Sirius Black) är så nära mig man kan komma i kändisväg så därför har jag valt den. :D Dessutom så älskar jag Harry Potter-universumet! :bag: Bilden nedan är tagen på Universal Studios i LA. Ganska likt eller vad tycker ni? :rolleyes:
received_10154662096098953.jpeg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Byter själva bilden då och då men alltid Pondus. En figur vars livsfilosofi jag gillar på många sätt och som jag även delar vissa fysiska och mentala drag med.

Just nu använder jag en bild som jag tänkte skulle påminna mig om att jag kanske klickar på köp-knappen lite väl ofta. Har inte funkat så bra hittills...

4061.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Bilden stämmer med mitt nick. Barba (skägg på spanska) och Baba (pappa på arabiska) alltså "skäggpappa". Jag har så länge jag kan minnas (och det vart möjligt) haft någon typ av skägg, och jag har fem barn. Jag är varken arab eller spanjor, men jag har många vänner som är det.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ingen direkt uppenbar betydelse.
Uppskattar dock Da Vinci.
Vitruiska mannen är en teckning an en människa med ”perfekta propotioner” och har influerat både konst och arkitektur under renässansen.
1E2BF2FB-3AFF-46FB-9488-715E36113348.jpeg
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp