• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad betyder siffrorna från avläsningen från chronoscope?

Såkkett

Omega
Fick tillbaka klockan från garantiåtgärd då den sackade mer än jag ville tycka var ok.
Kom med en sådan lapp med siffror där man mätt gångavvikelser

Första kolumnen tror jag mig begripa att det är avvikelse och amplitud i olika positioner i alla fall men resten skulle jag gärna få förklarat.
IMG_2488.JPG

Av döma av datumet på lappen så är det mätt när dom fick in klockan, såvida dom inte fixade den direkt när dom fick in den och väntade en vecka med att returnera den.

Måste säga att jag blev positivt överraskad av att dom kostade på sig att returnera den i ett ordentligt servicebutik för en såpass billig klocka.
IMG_2487.JPG


Så får jag väl langa in en bild på klockan i fråga också då för att om inte annat tynga ner posten lite
IMG_2485.JPG


Men som sagt vad betyder de olika posterna med D och X på lappen i första bilden?
 
Senast ändrad:
Topp