I mitt fall är jag oftast tvungen att sälja för att ha råd att prova ngt nytt. Är en brukare och inte en samlare, så klockor som jag inte använder byts ut till förmån för att kunna prova andra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du råkar inte vara från Skaraborg?Öppna pizzeria
Löften till hustrun att sälja när hon frågar -Behöver du fler klockor?
Den första ”dyra” var runt 15´, den andra 36´. Men sen efter den andra kom hem sa jag att jag inte ville sälja den första och den är som tur är kvar ännu... så visst går det att omförhandlaDen gillar jag! Min frågade dock direkt efter första, "behövde du en så dyr?"
Då är det kanske läge att fllippa frugan istället för klockan!Den gillar jag! Min frågade dock direkt efter första, "behövde du en så dyr?"
Köper ju som sagt ofta på impuls! Å har man inte använt någon på ett tag "glömmer" man ju hur fantastiska dom är, å då kan man ju få en känsla att någon borde säljas men sen får jag sån otrolig separations ångest! Sålde en Breitling superocean chrono här om veckan å den kan jag sakna ibland! Man ska nog inte sälja helt enkelt![]()
Blir ju så för dom flesta när ribba för "kittlet" i magen höjs! I mitt fall strävar jag ju efter att dels höja "golvet" i samlingen men även sträva efter en symbios där jag har klockor som är keepers för alla tillfällenI mitt fall är jag oftast tvungen att sälja för att ha råd att prova ngt nytt. Är en brukare och inte en samlare, så klockor som jag inte använder byts ut till förmån för att kunna prova andra.
Fick lungt och stilla förklara att om jag skulle sälja den sen så får man faktiskt pengar tillbaka till skillnad från dom brukssaker hon köper och att det inte skulle påverka hushållskassan!Då är det kanske läge att fllippa frugan istället för klockan!
Jag har ett helvetes bra degrecept, kan byta det mot din 24aÖppna pizzeria
Inte kombinerat med med det löftet men just den frasen har ju hörts, -även här.Löften till hustrun att sälja när hon frågar -Behöver du fler klockor?
Ja så blir det oftast haha, att man bestämt sig! Sen köps den dyra nya klockan å så kan man inte rintigt skiljas från dom som skulle bortOfta intalar jag mig själv att jag skall sälja klocka X och Y för att köpa Z. Sen köps Z och jag övertalar mig själv att jag ändå nog behöver X och Y...![]()
Dit har jag redan fallit! Sitter med 5 nu hahaSålde min Planet Ocean när jag tyckte den var för tung på länk och inte gillade gummit vintertid. Köpte en Speedy som jag sålde för att den var manuell samt ite hade nån vattentäthet.. Det beslutet kan jag dock ångra lite, helvete vad bra klocka det var.
Anledningen till att jag säljer från början är att jag försöker hålla mig till en dyr klocka i taget, nån typ av princip för att inte trilla dit på typ 5 som inte används så mycket..
Det jag är övertygad i att jag kommer göra också om jag inte håller mig till "en i taget"... Tyvärr har ju den där enda förmåga att bli dyrare hela tidne istället, udnerligt hur sånt går tillDit har jag redan fallit! Sitter med 5 nu haha
Har låg omsättning bland mina klockor..
Mitt stora dilemma är att jag bundit mycket i det som faktiskt känns som riktiga keepers; min VC OS Chrono och min Panerai Bronzo. Mitt i-landsproblem blir då att det begränsar mig i övrigt; jag vill ju liksom alla andra testa/köpa ett gäng olika andra klockor också..
Hittills har de jag sålt i de flesta fall fått gå för att jag behövt kapitalet till det jag vid aktuellt tillfälle nästan betraktat som drömpjäser med VC:n och sedan Bronzon som bästa exemplen. Min förra Panna, 422:an (i mitt tycke den perfekta Pannan), gick av den enda anledningen som hade kunnat få den att lämna; jag fick hugg på Bronzon och behövde deg..
Har låg omsättning bland mina klockor..
Mitt stora dilemma är att jag bundit mycket i det som faktiskt känns som riktiga keepers; min VC OS Chrono och min Panerai Bronzo. Mitt i-landsproblem blir då att det begränsar mig i övrigt; jag vill ju liksom alla andra testa/köpa ett gäng olika andra klockor också (som besatt Panerista handlar det iofs till 90 % om olika Pannor)..
Hittills har de jag sålt i de flesta fall fått gå för att jag behövt kapitalet till det jag vid aktuellt tillfälle nästan betraktat som drömpjäser med VC:n och sedan Bronzon som bästa exemplen. Min förra Panna, 422:an (i mitt tycke den perfekta Pannan), gick av den enda anledningen som hade kunnat få den att lämna; jag fick hugg på Bronzon och behövde deg..
Någon gång kommer man ju dit! och då blir ju möjligheten att testa nytt mindre och mindre!Jag känner igen det där även om mina klockor är i ett annat prisspann än dina. Jag kan inte se hur jag någonsin ska sälja någon av mina Sinn eller min Chronolink annat än om det skulle dyka upp något som för mig är som Bronzon var för dig.
Tror det var @yonsson som skrev om hur en dåvarande uppställning var så pass bra att den blockerade för övriga klockor, och då sålde han av vilket bara är att lyfta på hatten åt.