Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det nödvändigt med winder för någon/några enstaka nätter ens? Första gången jag fick det förklarat vad det är på Klockmaster sa dom att det är tänkt för tillfällen då det går långa perioder utan att du använder klockan och genom en winder då undvika att oljorna/verken geggar ihop. Men skönt att slippa ställa om den efter natt tre kanske..Ska bli intressant att se hur många som använder winder, om denna tråd tar fart. Har själv funderat på en men har inte riktigt känts motiverat.
Fn. nattbeater, det far bli nasta dinka....man vet ju aldrig, av principskal glor jag aldrig pa min iphone avseende tid...Hur gör ni för att se tiden på natten, ni som väljer att lägga ifrån er klockan? Väckarklocka med belysning? Tar ni upp klockan från nattduksbordet och kikar eller har ni kanske till och med en nattbeater?
Bara tanken på att vakna mitt i natten och inte kunna se vad klockan är får mig att kallsvettas...![]()
Jo, om det rör sig om flera nätter i rad...Inga winder fans direkt.....
Noterat o lärt mig ngt nytt i denna trad, en nattis, som ngn namnde tidigare, natt beater....Jag började sova med klocka på förra sommaren under semestern i stugan. Så som sängen är placerad är det lite knepigt att komma åt klockan om den inte är på armen. Vaknar man då först som vanligt, och konstaterar att det är ljust ute, så har man ingen aning. Är klockan 04:00 eller är det anständigt att gå upp?
Efter det har jag insett att allra bäst är G-shock square. Lättavläst, mörk så den inte stör, lätt, kladdar inte fast när man blir varm, ja den gör jobbet perfekt.
Så nu är den oftast på, på natten. Hemma läggs ev automatisk klocka på klockförvaringsbricka av skinn på nattduksbordet.
M a o saknas det alternativ i röstningen. "Byter till nattklockan"
Och så behöver man kunna välja två alternativ.
Lite därför det känts omotiverat. Prylnörden i mig jobbar dock med att övertala resten av mig att det är ett fullt rimligt inköp!Skulle aldrig kunna sova med en klocka, den ligger på b
Är det nödvändigt med winder för någon/några enstaka nätter ens? Första gången jag fick det förklarat vad det är på Klockmaster sa dom att det är tänkt för tillfällen då det går långa perioder utan att du använder klockan och genom en winder då undvika att oljorna/verken geggar ihop. Men skönt att slippa ställa om den efter natt tre kanske..![]()