• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör din klocka pa natten ?

Vad gör du med dinkan på natten ?

• Whatever, lägger ifrån mig

Röster: 46 23.0%
  • I windern såklart

Röster: 4 2.0%
  • Tillbaks i boxen

Röster: 13 6.5%
  • Lägger ifrån mig den noga, efter rättat till band, boett läge o kollat så ingen magnetism i närheten

Röster: 18 9.0%
  • Vadå, jag kvartar med klockan på

Röster: 39 19.5%
  • På nattduksbordet alt en låda i närheten av sängen

Röster: 80 40.0%

• Totala väljare
    200
De hänger på ett egenbyggt stativ gjort av drivved hittad längs bohuslänska kusten. :)
03C69C4C-51A1-427D-940E-D882BC154121.jpeg

Ska bli intressant att se hur många som använder winder, om denna tråd tar fart. Har själv funderat på en men har inte riktigt känts motiverat.

Nja.... I have one but didn't use it for a long long time, don't even know if it still works. I don't think it is good for watches anyway. There are big discussions about if it is good or bad for the watch to be in the winder or not. I just leave my watches be until I use them.

Ska bli intressant att se hur många som använder winder, om denna tråd tar fart. Har själv funderat på en men har inte riktigt känts motiverat.
Jag sätter inte in dagens klocka i windern när jag går och lägger mig. Ofta ska jag ha samma klocka dagen därpå. Byta klockor i windern gör jag på morgonen eller vid andra tillfällen under dagen.

Hur gör ni för att se tiden på natten, ni som väljer att lägga ifrån er klockan? Väckarklocka med belysning? Tar ni upp klockan från nattduksbordet och kikar eller har ni kanske till och med en nattbeater?

Bara tanken på att vakna mitt i natten och inte kunna se vad klockan är får mig att kallsvettas... :nailbiting:

Jag knackar på mobiltelefonen

Tillbaka
Topp