• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Finns knappt reservdelar till så gammalt skräp. Spännande också att vi bor i ett flerfamiljshus (hyres) och man får byta propp minst en gång i veckan... :confused:
Hmm, låter som att nån kör med väldigt starka säkringar, alternativt med spik!
Svärfar (elingenjör) Öppnade elskåpet utanför vår gamla lgh, tittade i tre sekunder, stängde och sa:
Öppna för helvete aldrig det där!
Var kaosartat däri :nailbiting:
Märkligt att folk saknar respekt för 240 volt?
 
Öl och jordnötter? Då måste det vara söndag kväll ... :happyhappy:
IWC DT 2019-04-28 (öl).jpg
 
Hmm, låter som att nån kör med väldigt starka säkringar, alternativt med spik!
Svärfar (elingenjör) Öppnade elskåpet utanför vår gamla lgh, tittade i tre sekunder, stängde och sa:
Öppna för helvete aldrig det där!
Var kaosartat däri :nailbiting:
Märkligt att folk saknar respekt för 240 volt?
Problemet är att det är snedbelastning så oftast så är det en av faserna som ryker. Hyresvärden här har en tendens att tro att han är händig och ska fixa det själv men det brukar gå sådär. Då äger han ändå en byggfirma... :meh: Haha, så sa min kompis som är elektriker också när han var här. Han bara virrade på huvudet och sa att "den där skiten tar jag inte i med tång". :D
 
Problemet är att det är snedbelastning så oftast så är det en av faserna som ryker. Hyresvärden här har en tendens att tro att han är händig och ska fixa det själv men det brukar gå sådär. Då äger han ändå en byggfirma... :meh: Haha, så sa min kompis som är elektriker också när han var här. Han bara virrade på huvudet och sa att "den där skiten tar jag inte i med tång". :D
Blir svettigt för hyresvärden om det händer något!
Försäkringsbolaget kommer att fråga efter verifikationer från elektriker.
Så jävla dumt att snåla med eldragningar (vatten likaså)!
 
Tillbaka
Topp