• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Kafferunda
IMG_20190512_115544.jpg
 
Snygg den där, gillar att de har ett rikigt bra kvartsverk där i med 27 juveler, grym prestanda och hållbarhet osv, och inte något billigt skitverk man ser i många andra kvartskronografer.
Nej, precis. Det var en klar del av köpbeslutet. +/-10 sek /år och ett ETA-verk, what's not to like. Denna modell finns ju i ett antal mer färgglada varianter men känns bra att jag höll mig till svart/silver. Även min första (reverse) panda :)

@TobiasD du undrade ju hurden är, och jag kan säga att jag är grymt nöjd med utseende, finish (efter vad som är rimligt att förvänta). Men som en kille som bär 36mm eller mindre till vardags är 41 mm en omställning :)

Vad säger panelen, ser den för stor ut på mig?
 
Nej, precis. Det var en klar del av köpbeslutet. +/-10 sek /år och ett ETA-verk, what's not to like. Denna modell finns ju i ett antal mer färgglada varianter men känns bra att jag höll mig till svart/silver. Även min första (reverse) panda :)

@TobiasD du undrade ju hurden är, och jag kan säga att jag är grymt nöjd med utseende, finish (efter vad som är rimligt att förvänta). Men som en kille som bär 36mm eller mindre till vardags är 41 mm en omställning :)

Vad säger panelen, ser den för stor ut på mig?
Najs, jag har typ 19,5cm handleder så den funkar säkert på mig, kanske ska köpa en sådan!

Jag tycker inte den ser för stor ut! Hur är länkens finish och kvalitetskänsla?
 
Najs, jag har typ 19,5cm handleder så den funkar säkert på mig, kanske ska köpa en sådan!

Jag tycker inte den ser för stor ut! Hur är länkens finish och kvalitetskänsla?

Om du väntar några dagar kanske vi kan ta en diskussion, om jag inte kan förlika mig med storleken? (min handled är 17.3 cm så skulle bära mindre på dig)

Länken har bra finish, dock tycker jag min Oris-länk som jag är van vid är skönare, men Oris (som i sig är lite dyrare än Certina) är ju kända bl a för att slåss över sin viktklass på länkarna.
 
Om du väntar några dagar kanske vi kan ta en diskussion, om jag inte kan förlika mig med storleken? (min handled är 17.3 cm så skulle bära mindre på dig)

Länken har bra finish, dock tycker jag min Oris-länk som jag är van vid är skönare, men Oris (som i sig är lite dyrare än Certina) är ju kända bl a för att slåss över sin viktklass på länkarna.
Det är möjligt :)
 
Tillbaka
Topp