• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tar en Campari i kvällssolen.

20190710_193309.jpg

Jajjemen!
Har varit och käkat i orginalrestaurangen i Gällivare och Umeås första, den i parkeringshuset.
Inte helt säker där. Jag tror att första Max restaurangen var och fortfarande är på Midgårdsvägen i Lule. Om jag inte minns fel så var det väl något annat namn vid uppstarten i Gällivare. Men som sagt jag kan ha fel. Kurt Bergfors vet ju hur det ligger till och kan säkert upplysa den vetgirige.

Inte helt säker där. Jag tror att första Max restaurangen var och fortfarande är på Midgårdsvägen i Lule. Om jag inte minns fel så var det väl något annat namn vid uppstarten i Gällivare. Men som sagt jag kan ha fel. Kurt Bergfors vet ju hur det ligger till och kan säkert upplysa den vetgirige.
X grillen i Gällivare ,där startade det 1968 , 1970 öppnad det en resturang i Skellefteå och 1971 Luleå Midgårdsvägen och sedan ,ja stort är det idag !

Helt sant! :)
Första stället hette X-grillen!
Kurt är ju fortfarande verksam inom företaget, imponerande!

Tillbaka
Topp