• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Väntar på fru och take-away middag.
D77366B5-BF5C-4CF3-BED1-7A595BA3EB2C.jpeg

Kan du säg något om uret?
Spännande tavla minst sagt
One of a kind. Kan man säga. Ska dock finnas två liknande tavlor där ute någonstans.. handmålad på Gotland på beställning... Två försvann i posten. Mor samlar på mumin-muggar och var missnöjd med sin dåvarande Tissot. Jag slog till på att fixa fram en Mumin klocka. Kontaktade släkting som sitter bosatt på Gotland för hjälp med att måla. Sedan tog jag en Seiko 5a och polerade luggarna och sidan av boetten och monterade en Mumin tavla. Karremumman av det här är väl att det inte är så svårt att få morsan att börja gråta på sin 50 årsdag.. räcker med favorit Mumin figuren roddjuret och en klocka :) nu har hon dock burit Swatch under semestern så jag behövde ställa den och vrida upp den tills morgondagen.. då ska den på en tur till landsort för att fotograferas.. var inte så svårt att lära henne att ta wristshots heller... Kanske blir en KS-medlemm snart..

//Edit Satan Det var ett långt inlägg med lite info haha skrivet medans man går

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp