Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så gott det ska bli med lite käk efter dagens krattande!
Den sitter kanonfin på dig,Har varit på Kents i Sundsvall och dreglat lite!
Inte bra !!!!//Kom precis tillbaka till jobbet och inser att jag missat lunchen, kanske därför man är så hungrig
Tack för ett klart utförligare svar än jag hade skrivit!Det är ju flaggdag och allt.
"Gustav Adolfsdagen är en temadag som firas den 6 november till minne av Gustav II Adolfs dödsdag 1632, och är allmän flaggdag i Sverige och Finland. Gustav II Adolf stupade i slaget vid Lützen, vilket inträffade den 6 november enligt den julianska kalendern.
Gustav Adolfsbakelsen är inte standardiserad utan bakas i många olika versioner, gärna med kungens medaljong i choklad (Stockholm) eller marsipan (Göteborg). År 2003 utlyste radioprogrammet "Meny" en tävling för att förnya Gustav Adolfsbakelsen. Medarrangörer i tävlingen var Livrustkammarens Vänner och Gastronomiska Akademiens Vänförening. Men den nya bakelsen med blodröd topp av hallon, fläder och svarta vinbär dekorerad med trianglar av choklad slog aldrig riktigt igenom. Ofta ser man ännu olika versioner på en fyrkantig variant krönt av den kungliga medaljongen i konditoridiskarna."
The life of a småbarnsförälder!Lite danskinspirerat mellanmål.
Barnen har flyttat ut men jag blir nog aldrig riktigt vuxen.The life of a småbarnsförälder!
Det ska man inte bli!Barnen har flyttat ut men jag blir nog aldrig riktigt vuxen.
Cut n bloody pasteTack för ett klart utförligare svar än jag hade skrivit!
Så du att bara kopiera...Cut n bloody paste
Det är ju flaggdag och allt.
"Gustav Adolfsdagen är en temadag som firas den 6 november till minne av Gustav II Adolfs dödsdag 1632, och är allmän flaggdag i Sverige och Finland. Gustav II Adolf stupade i slaget vid Lützen, vilket inträffade den 6 november enligt den julianska kalendern.
Gustav Adolfsbakelsen är inte standardiserad utan bakas i många olika versioner, gärna med kungens medaljong i choklad (Stockholm) eller marsipan (Göteborg). År 2003 utlyste radioprogrammet "Meny" en tävling för att förnya Gustav Adolfsbakelsen. Medarrangörer i tävlingen var Livrustkammarens Vänner och Gastronomiska Akademiens Vänförening. Men den nya bakelsen med blodröd topp av hallon, fläder och svarta vinbär dekorerad med trianglar av choklad slog aldrig riktigt igenom. Ofta ser man ännu olika versioner på en fyrkantig variant krönt av den kungliga medaljongen i konditoridiskarna."
Nu är du på Klocksnack! Här lär man sig och får all input man behöver .Jaha ja där ser man. Hade inte hört talas om att det fanns något sådant