• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

På väg till jobbet. Blir att slänga på länken på Speedyn när jag kommer hem.
20200331_073423.jpg
Klokt beslut

Norge har inte bara olja, torsk och mest elbilar per capita, man har även ett stort antal band som spelar riktigt bra progrock typ Dream Theater, tidiga Genesis, Pink Floyd, Kansas, Deep Purple, Yes med flera. Bandet i dagens tips hör definitivt till ett av dom bättre, kanske det bästa:

Magic Pie - Motions of Desire (2005)

Bandet bildades 2001 och utan att kopiera har man lyckats återskapa den bästa hård- och progrocken från 70-talet. Här finns dom grymma gitarrsolona, dom skitiga Hammondorglarna och en stämsång som sitter som en handske. Hårt blandas med melodiskt i mestadels långa episka spår. Man har fått ur sig fem album till dags datum, alla mycket bra om man gillar musiktypen:
  • Motions of Desire (2005)
  • Circus of Life (2007)
  • The Suffering Joy (2011)
  • King for a Day (2015)
  • Fragments of the 5th Element (2019)
Att välja ut ett album var som vanligt inte helt lätt så jag tog debuten, då det var den som introducerade mig till det här mycket kompetenta gänget. Gillar du det du hör så finns alla fem på Spotify ... :happyhappy:

Tudor 2020-03-31 (CD).jpg

Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/585BiBnJNq0uXZy2xNuZOj

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp