Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt skönt att lägga upp alla klockor och bara mysa med dom en stund, blir någon kväll då och då efter sambon lagt sig-Myser med klockorna innan jag ska hämta middag.![]()
Menar du klockan? Så snygg den där!Kollar på konst!![]()
Blev orolig när jag såg att klockan var borta, men så kom jag på att jag tog av den i garaget.Inge som vet, ingen som vet.Vart tog den stygga lilla...... vägen ? //![]()
Kraftigt underskattat!Kasta sten på kvällarna, de e grejer de
![]()
Precis bakom ryggen på mig...Var är den berömda fyren?![]()
Vi får köra Squale GTG med fler människor någon gångPå Squale GTG i GBG
![]()
Lätt! Denna skedde väldigt spontant. Vore kul med fler deltagare nästa gångVi får köra Squale GTG med fler människor någon gång![]()
Jag har inte riktigt koll på varför JLC och de andra tillverkarna övergav automatiska urverk utan manuell uppvridning. Seiko hade dock denna princip på sina Bellmatics under 60 och 70talet På dessa vrider man upp fjädern till det mekaniska alarmet via kronan medans själva urverket vrids upp med hjälp av enbart rotorn.Fantastiskt, vilket verk och tack för genomgången!
Varför blev inte detta en större succé tro, för dyr att tillverka, underhålla eller vad...?![]()