Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fyndigt ! //Någon som sa att man ska trycktesta sina klockor emellanåt...
![]()
Kommit till Falmark och åka in till "stään"//Då har man landat i Skellefteå![]()
![]()
Pratar du som Haddock efter den där whiskyn?Jag motstod frestelsen att öppna den här i tisdags kväll ...
![]()
... men idag gick det inte längre. Det är ju faktiskt torsdag ...
![]()
Ja verkligenKommit till Falmark och åka in till "stään"//![]()
Välkommen!Då har man landat i Skellefteå![]()
![]()
Ha ha ha, förlåt men det var kort, koncist och roligt, och jag behövde ett skrattPå väg hem från pubben i min sketna sparkcykel. Givetvis ska de börja regna
![]()
HAHA bjuder på den, hemma i värmen nuHa ha ha, förlåt men det var kort, koncist och roligt, och jag behövde ett skratt![]()
Wow, den där skulle jag vilja ha! Du funderar inte på att sälja?Die Mensch-Maschine
![]()
![]()
Cool, vet du vad referensen heter?Die Mensch-Maschine
![]()
![]()
Välkommen välkommen!Då har man landat i Skellefteå![]()
![]()
Wow, den där skulle jag vilja ha! Du funderar inte på att sälja?![]()
Tack, ja den är lite kul. Klockan är från 1991 och heter ”Coffee brake” ref SSK100. Klockan har en kul komplikation att när man tex tar en kafferast så trycker man på kronan och visarna hoppar tillbaka random och byter funktion så att minutvisaren blir sekundvisare och timvisaren minutvisare. Den räknar ner fem minuter (typ en kafferast) och sedan återställer till riktig tid. Tror den filosofiska idén är att man inte skall bry sig om vad klockan är när du tar rast (men ändå håller koll på en femminuters period, vilket kanske känns lite paradoxalt..).Cool, vet du vad referensen heter?
Den var rolig faktiskt! Jag har en från 1991 med, bär den lite då och då faktiskt.Tack, ja den är lite kul. Klockan är från 1991 och heter ”Coffee brake” ref SSK100. Klockan har en kul komplikation att när man tex tar en kafferast så trycker man på kronan och visarna hoppar tillbaka random och byter funktion så att minutvisaren blir sekundvisare och timvisaren minutvisare. Den räknar ner fem minuter (typ en kafferast) och sedan återställer till riktig tid. Tror den filosofiska idén är att man inte skall bry sig om vad klockan är när du tar rast (men ändå håller koll på en femminuters period, vilket kanske känns lite paradoxalt..).
Har ett gäng vintage Swatch som jag ofta brukar bära när jag cyklar (Plastic fantastic).
![]()
Den är väl från 1990? Kronografernas premiäråret. Jag har faktiskt en likadanDen var rolig faktiskt! Jag har en från 1991 med, bär den lite då och då faktiskt.![]()
Vad roligt att du har en likadan! Jag har för mig att det står 1990 på tavlan men att den faktiskt lanserades 1991 men jag kan ha fel, vet inte var jag hörde det. Riktigt trevlig samling där!Den är väl från 1990? Kronografernas premiäråret. Jag har faktiskt en likadan
Här några av mina vintage;
![]()
Dick Harrison är hur bra som helst!![]()
Sitter i solen och lyssnar på historiepodden ” konspirationsteorin kring maskeradbalen”.