• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Någon som sa att man ska trycktesta sina klockor emellanåt...:rolleyes:
51EBAC66-C698-4C07-88A5-2755B0F56D84.png

Wow, den där skulle jag vilja ha! Du funderar inte på att sälja? ;)
Cool, vet du vad referensen heter?
Tack, ja den är lite kul. Klockan är från 1991 och heter ”Coffee brake” ref SSK100. Klockan har en kul komplikation att när man tex tar en kafferast så trycker man på kronan och visarna hoppar tillbaka random och byter funktion så att minutvisaren blir sekundvisare och timvisaren minutvisare. Den räknar ner fem minuter (typ en kafferast) och sedan återställer till riktig tid. Tror den filosofiska idén är att man inte skall bry sig om vad klockan är när du tar rast (men ändå håller koll på en femminuters period, vilket kanske känns lite paradoxalt..).
Har ett gäng vintage Swatch som jag ofta brukar bära när jag cyklar (Plastic fantastic).
B15AD381-3265-4259-9306-A6EF0DBE484A.jpeg

Tack, ja den är lite kul. Klockan är från 1991 och heter ”Coffee brake” ref SSK100. Klockan har en kul komplikation att när man tex tar en kafferast så trycker man på kronan och visarna hoppar tillbaka random och byter funktion så att minutvisaren blir sekundvisare och timvisaren minutvisare. Den räknar ner fem minuter (typ en kafferast) och sedan återställer till riktig tid. Tror den filosofiska idén är att man inte skall bry sig om vad klockan är när du tar rast (men ändå håller koll på en femminuters period, vilket kanske känns lite paradoxalt..).
Har ett gäng vintage Swatch som jag ofta brukar bära när jag cyklar (Plastic fantastic).
B15AD381-3265-4259-9306-A6EF0DBE484A.jpeg
Den var rolig faktiskt! Jag har en från 1991 med, bär den lite då och då faktiskt.
20200507_170819-01.jpeg

Den är väl från 1990? Kronografernas premiäråret. Jag har faktiskt en likadan :)
Här några av mina vintage;
334EDE3D-893A-49A0-9F26-AA95AEF9FA4C.jpeg
Vad roligt att du har en likadan! Jag har för mig att det står 1990 på tavlan men att den faktiskt lanserades 1991 men jag kan ha fel, vet inte var jag hörde det. Riktigt trevlig samling där! :)

Tillbaka
Topp