Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr inte!Är det möjligen en årsklocka?
Bara båda tickar så är allt okTyvärr inte!
Det är till o med så illa att jag är äldre än klockan![]()
Än så länge såBara båda tickar så är allt ok
Varför jag frågade är för att jag fick hem min seiko igår som är tillverkad på samma månad och år som jag föddes. Så tänkte om det blivit en trend.
![]()
Ingen dum idéJa gör det! Jag är sååå glad för min och seiko är lätta att se när de tillverkades.
Min klocka fuller 40 i år.
Man kan läsa ur det från Serienumret på seiko. De är de ända som daterar månad på sina klockar som jag förstått. Första numret är året andra är månad = 1-9 Jan -sep sen blir det o n d. För resterande månader.Ingen dum idé
Ett år äldre behöver jag då
Vart sökte du? Sällan man ser år/datum i annonser...
Ja det är en väldigt bra numrering Seiko har. Konstigt att inte fler har följt denna logiska linjeKolla baksidan. Första siffran är året andra är månad
Man kan läsa ur det från Serienumret på seiko. De är de ända som daterar månad på sina klockar som jag förstått. Första numret är året andra är månad = 1-9 Jan -sep sen blir det o n d. För resterande månader.