• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Skriver hemtenta... Finns roligare saker att göra en fredagkväll minst sagt :arghh::hungover: Som att slösurfa här på KS till exempel.
3.jpg
Skönt att det bara är Torsdag! Pluggat för mycket och tappat koll på dagarna? Eller menar du att hemtentan är imorgon? Haha
 

jsoderstrom

Omega
2-Faktor
Skönt att det bara är Torsdag! Pluggat för mycket och tappat koll på dagarna? Eller menar du att hemtentan är imorgon? Haha
Herregud haha o_O Det tänkte jag inte ens på men menade såklart torsdagskväll, man blir dagvill av att bara sitta hemma, speciellt nu efter helgerna. Det säger väl också något om läget i skallen såhär ett par timmar innan deadline :rolleyes::)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
fyfasen vad mysigt! Jag hakar på där. Min speedy vilar dock
0DCCB10A-9D35-4303-9577-98869209410D.jpeg
Är du intresserad av dryckeskultur kan jag starkt rekommendera att investera i ett par rocks-glas, isform för stora iskuber samt att gå upp ett snäpp i kvalitet på bourbon. Jim beam funkar utan problem men tycker annars att Bulleit Bourboun, makers mark & buffalo trace är prisvärda whiskeys :)

Är du bara efter nåt gott att koppla av och tillfredsställa en torr strupe med är det annars bara att köra på! Jag har en tendens att närda ner mig i saker hehe

sorry för OT
 

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Är du intresserad av dryckeskultur kan jag starkt rekommendera att investera i ett par rocks-glas, isform för stora iskuber samt att gå upp ett snäpp i kvalitet på bourbon. Jim beam funkar utan problem men tycker annars att Bulleit Bourboun, makers mark & buffalo trace är prisvärda whiskeys :)

Är du bara efter nåt gott att koppla av och tillfredsställa en torr strupe med är det annars bara att köra på! Jag har en tendens att närda ner mig i saker hehe

sorry för OT
Tack! Jo mina vattenglas och mini-is-former är ju inte det ultimata haha. Men jag brukar mest dricka öl och mjöd. Inget superstort fan av Whiskey, men kände att jag behövde lite starke grejer efter en usel tenta haha. I somras besökte jag däremot High Coast whiskey destilleri. Det var mycket intressant. Har även bryggt min egen öl och mjöd så lite intresse finns det iallafall. Kanske får investera i lite bättre whiskey utrustning
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
berätta mer om flaskan! PM & Vänner är en favorit.
Saxat från det @Lyden skriv tidigare "Lydén Distillery x PM & Vänner - London Dry Gin – med smak av de Smålänska skogarna


Tidigt i somras började Lydén Distillery, som är Smålands första och enda gindestilleri, tillsammans med PM & Vänner planera en gin som bygger på deras tre hörnstenar - Skog, Äng & Sjö. Med väl utvalda handplockade växter från närområdet har de skapat en London Dry Gin med smak av Smålands skogar.

Lydén Distillery x PM & Vänner, som bland annat är smaksatt med ljung & ängssyra, är den första limiterade batchen som består av cirka 550 flaskor. Lydén Distillery har valt att släppa den under namnet ”Lydén Distillery Limited Edition Gin”. Det som skiljer detta släppet från deras andra ginsorter som finns ute på Systembolaget idag, är att man endast gör en batch med just detta recept. Sen tillverkas den aldrig mer igen.

Idag, mitt i en pandemi, gäller det att använda sin kreativitet till nya saker.
Så som att hitta nya samarbeten och visa vad just vår region har för fantastiska möjligheter - berättar Sebastian Svensson som är Bistro Manager PM & Vänner.

Vi använder noggrant utvalda råvaror, varav några från närområdet till vår gin som tillverkas helt för hand och med enkla medel i det lilla destilleriet i Ljungby. Vi fyller flaskorna, sätter på korkar och etiketter för hand, som sedan signeras med batch och flasknummer. Hantverket gör att varje batch och flaska blir unik - berättar Emil Lydén.

Redan nu till helgen kommer den att finnas tillgänglig på PM & Vänner i Växjö, och för er som inte har möjlighet att besöka dem så kommer vi efter årsskiftet att lansera den på Systembolagets beställningssortiment i hela landet, men i en väldigt limiterad upplaga - cirka 250 flaskor - berättar Emil Lydén."
 
Topp