• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Stämplade helg tidigt för att bevittna OS-invigningen. 🤩
A547E604-D24B-4744-B3A4-9F2047255D20.jpeg

Slutade tidigt och gick iväg och handlade direkt efter jobbet. När jag skulle kolla tiden så hängde ena sidan av klockarmbandet löst!
Och jag tog klockan så den inte skulle ramla ner på gatan. Såg att skruven som håller fast armbandet var borta. När jag tittade ner på gatan så låg den som tur var framför mina fötter. Att försöka hitta en så liten skruv skulle varit svårt om jag hade hunnit gå ett tag och inte visste var den ramlat ned.
Jag hade på mig en långärmad sommarjacka där ärmen täcker klockan, och det förhindrade att den ramlade av när jag gick.

Islanders skruvsystem är enkelt och går snabbt och smidigt när man ska justera armbandet. Men jag inser att det har en brist. Det är bara en kort bit i slutet där skruven låser fast. Så det behövs bara att skruven vrids upp lite så lossnar den direkt. Finns det nåt medel att använda så att friktionen ökar? Eller kan gängtejp funka på en så liten skruv?
Skickar här en bild vid tillfället.

20210723_120447.jpg

Det är alltså denna skruv som lossnade. Vilken är ditskruvad från fabriken och jag inte ens rört. När jag tidigare inspekterade alla skruvar så var det ingen som såg ut att vara på väg att ha börjat vridas upp, så det måste ha gått fort.

20210723_151334.jpg

Senast ändrad:
Slutade tidigt och gick iväg och handlade direkt efter jobbet. När jag skulle kolla tiden så hängde ena sidan av klockarmbandet löst!
Och jag tog klockan så den inte skulle ramla ner på gatan. Såg att skruven som håller fast armbandet var borta. När jag tittade ner på gatan så låg den som tur var framför mina fötter. Att försöka hitta en så liten skruv skulle varit svårt om jag hade hunnit gå ett tag och inte visste var den ramlat ned.
Jag hade på mig en långärmad sommarjacka där ärmen täcker klockan, och det förhindrade att den ramlade av när jag gick.

Islanders skruvsystem är enkelt och går snabbt och smidigt när man ska justera armbandet. Men jag inser att det har en brist. Det är bara en kort bit där skruven låser fast. Så det behövs bara att skruven vrids upp lite så lossnar den direkt. Finns det nåt medel att använda så att friktionen ökar? Eller kan gängtejp funka på en så liten skruv?
Skickar här en bild vid tillfället.

20210723_120447.jpg
Jag är inte bekant med klockan men tänker att Loctite borde funka?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp