• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

IMG_0236.jpeg

Då har man invigt de nya " billiga" fisktallrikarna från italien*. Parmensan gratinerad torskrygg med pressad potatis ,sockerärtor och smörstekt purjolök. I glaset en gammal picoldruva, nämligen Picpoul de pinetvin från 2019. Ett trendvin från Londons krogar. Ha,re bra och...

IMG_0103.jpeg

sköt om Er //:pompus:
*Ps: gav 90 kr för fyra tallrikar så jag säger ..ett riktigt fynd !! (https://picclick.co.uk/Set-6-Mcm-19...a-Life-Italian-Italy-Dinner-143574060368.html)

Senast ändrad:
Har varit ute och flängt idag och sen vilat en stund.
Tar nu ett glas körsbärsvin tillsammans med Orient Star RE-AT0002E00B.
Jag inser att jag verkligen valde rätt färg för denna modell! Tissot Gentleman powermatic 80 brukar anses som en av de finaste dressklockorna för under 1000 dollar. Denna Orient Star är definitivt inte ett steg efter. Och att kunna se hur mycket klockan är "laddad" är en egenskap jag verkligen uppskattar.

20210807_192728.jpg

Grillar marshmallows 😁
Och vilar upp oss efter dagens hojtur som även inkluderade en klotning pga en bil som körde ut från ett stopp framför oss... 😬
IMG_20210807_215543.jpg
IMG_20210807_214403.jpg

Ser mysigt ut! Och det syns att du bor en bit söderut. Här uppe i Norrbotten har det förvisso börjat mörkna och man kan se en del av stjärnhimlen men det krävs ett par veckor till innan det blir riktigt mörkt.

Senast ändrad:
IMG_0236.jpeg

Då har man invigt de nya " billiga" fisktallrikarna från italien*. Parmensan gratinerad torskrygg med pressad potatis ,sockerärtor och smörstekt purjolök. I glaset en gammal picoldruva, nämligen Picpoul de pinetvin från 2019. Ett trendvin från Londons krogar. Ha,re bra och...

IMG_0103.jpeg

sköt om Er //:pompus:
*Ps: gav 90 kr för fyra tallrikar så jag säger ..ett riktigt fynd !! (https://picclick.co.uk/Set-6-Mcm-19...a-Life-Italian-Italy-Dinner-143574060368.html)
Mycket fina tallrikar!
Nog var de ett fynd allt! 👍

Tillbaka
Topp