Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara så snygg.Kaffe och fredag
Konst-igt?Beskådar konst!
En fråga från någon som inte vet; Är det generellt så att en godtycklig guldklocka är värd mindre som klocka räknat jämfört med sin vikt i guld?För att jag ibland köper guld av mina kunder och jag redan "räddat" för många klockor. Sedan har jag omplacerat många andra, gett dem nya hem. Men jag försöker alltid "sälja in" idén att ändå behålla. Rikta upp bandhorn, putsa lite och sätta på ett nytt band, det gör underverk även på en sån här enkel guldkvartsare.
...Men inte den här gången.
Dock hann jag inte pumpa monocoquen. Det kom annat emellan.
#gourmandsnack.seSnabb middag i loungen
Nej, inte generellt. Det beror helt på ålder och märke. Gamla, t.ex från 50-70-talet har en helt annan kvalité. Nyare jubileumsklockor, av samma typ som den på bild, där är det i princip guldvärdet.En fråga från någon som inte vet; Är det generellt så att en godtycklig guldklocka är värd mindre som klocka räknat än sin vikt i guld?
Undrar också, @Strindberg vad säger du?En fråga från någon som inte vet; Är det generellt så att en godtycklig guldklocka är värd mindre som klocka räknat jämfört med sin vikt i guld?
Tack, intressant liten inblick i en för mig helt okänd värld.Nej, inte generellt. Det beror helt på ålder och märke. Gamla, t.ex från 50-70-talet har en helt annan kvalité. Nyare jubileumsklockor, av samma typ som den på bild, där är det i princip guldvärdet.
Affektionsvärdet obeaktat, en sån där har alltid ett högre värde än bara guldet. Särskilt jämfört med ett likvärdigt damarmbandur från den tiden.Tack, intressant liten inblick i en för mig helt okänd värld.
Min svärmor har en ring-klocka, dvs en klocka i form av en ring för ett finger i massivt guld (18 K) av märket Eszeha. Klockan är via inskription daterad till 1944. Den var en present från svärmors pappa till svärmors mamma. Svärmors mamma brukade ha den på sig när hon var bjuden på middag och den lär skall ha varit en bra ingång för att få igång konversationen med bordsgrannen. Oavsett värdet i kronor har klockan självklart ett affektionsvärde som inte går att mäta i pengar.
Jo, de middagarna känner man igen.. Loungetristess.Snabb middag i loungen
Ja den är grym men jag tycker ändå inte att den gör sig rättvis på bild.Bara så snygg.