• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Sol, kaffe och klocka. Alla goda ting är tre.
85CC0432-EB21-423B-8AD0-01B955AAEBD1.jpeg

Söndags cigarr med Eternan.
Upplevde en lite rolig situation med klockan på restaurang i helgen som är värd att dela.
Träffar ju tyvärr alltför sällan klocknördar i det vilda utan det blir mest folk med blank blick när man går igång o snackar klockor. Men nyligen när jag skulle betala en tapasmiddag så såg jag ngt intressant på handleden hos restaurangägaren o böjde mig fram för att se om det verkligen var en orginal vintage seamaster 300, till min förvåning så krockade jag nästan med huvet då han gjorde samma sak för att spana in min Eterna, och sen var det igång. Fram med telefonerna för att visa bilder på samlingen o tjöta på knackig engelska, hans samling var ju snittpriserna kring fin ny bil o mest vintage klassiker, medans min är lite mer blygsam men ändå ngt jag är stolt över. Fick tyvärr avslutas tidigt då det bildats en lång kö bakom mig men mkt trevligt att träffa en annan nörd i det vilda :)

Bilagor

• 1652627599219.jpg
    1652627599219.jpg
    334.8 KB · Visningar: 2
Nu är det dags att sätta upp holkarna till tornseglarna, som brukar dyka upp runt 20 maj (nej de är inga svalor).
Sätter man upp holkarna för tidigt kommer stararna och tar dem.
Tornseglarna lär visserligen klara att köra iväg stararna, men jag tycker de kan slippa det besväret när de flugit hit ända från Kongos djungler.
20220515_174533.jpg
20220515_174536.jpg
20220515_180230.jpg

Tillbaka
Topp