• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
kollar in gudfamiljens småttingar
0875899E-D417-4C55-85EB-484BEAA1F58E.jpeg
2B3A0816-D8FC-45CD-8008-78F5B7A37916.jpeg
Åååååå vilka ögon!!! 😍
 

Lello

Omega
Vad gör du just nu? Sitter framför KS och filosoferar.

Jahopp, då var man fast i träsket igen. Gårdagens impulsköp. Och såhär dagen efter känns det fortfarande helt fantastiskt.

Short story.

Har genom åren betat av ett gäng sedan klockintresset väcktes kring 2015 när jag började knega och spara lite pengar. Har sedan dag 1 varit mestadels Rolex. Helt enkelt för att jag tilltalas av designen och "känslan".

Nåväl. Sommaren 2020 blev det en OP 34 mm, grön tavla. Från att ha flippat minst nån gång / år så hade jag här hittat hem. Den var, för tiden, för mig "så rätt" att intresset för andra objekt helt försvann.

Givetvis har man gått on på KS mellan varven, hängt med i det allmänna snacket, sett hur marknaden spårat ur och kikat på nån kvarts- AP vid nåt tillfälle. men inget bestående, inget som gett avtryck. Inget som velat få mig att byta ut min gröna (notorisk OWG).

Så för ett par veckor sedan - med andra ärenden än klockor i åtagande - svängde jag i trevligt sällskap in på Krons. Regnet öste och det var minst sagt kyligt i luften varför vi resonerade, "vi tar ett varv på Krons och fönstershoppar lite och tar sen spårvagnen istället för en promenad".

Butiken var så gott som tom så vi passade på att prova OP 34 mm, blå tavla. Mitt sällskap 28 mm OP.

Jag uppskattade den blå och skrev upp mig på lista. "6-12 månader kommer det ta". "Varför inte, tänkte jag. Kan ju ta beslut om ett halvår då". Mitt sällskap behövde lite betänketid vad gäller 28- millimetaren.

I o m besöket började det klia lite i tarmen för första gången sedan 2020. "Hmm, Daytona är ju faktiskt fantastisk"...

Fyra dagar senare kommer ett mejl. "Din blå finns att hämta". Inom loppet av nån vecka hade jag bestämt mig. Svaret blev "nej tack, men 28- millimetaren vill vi ha. Vi kommer helgen".

Sagt och gjort. Igår bar det av. Redan i skyltfönstret såg jag den. Chopard Alpine Eagle, grå tavla. Och det bara small till. Någonting som var så extremt tilltalande.

Vi gick in. Sällskapet slog till på 28- millimetaren. När vi var klara med affären fick vi frågan, "kan vi hjälpa med nåt mer?"

"Choparden vill jag kika på".

Smack, bom, bang. Lite för stor, och vad är ens Chopard? Aldrig kikat på, aldrig tänkt på. Men f*** it. Den kändes så jäkla rätt.

Nu sitter man här framför datorn och har precis lagt oacceptabelt mycket tid på att skriva på KS. Har en aningen för stor Chopard på armen (who could have thought), är uppskriven på lista för en Daytona Panda och är inte längre OWG. För den gröna jäveln kommer jag inte sälja i första taget. Och kanske inte denna heller, vi får se.

Vill ni ha fina bilder får ni vända er till annan medlem. Min telefon är helt enkelt för kass och tålamodet för kort.
 

Bilagor

  • IMG_4845.jpeg
    IMG_4845.jpeg
    486.6 KB · Visningar: 10
Topp