• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

JohanHLM skrev:
Grattis!
Så det var därför du va en av få som inte rekommenderade denna när jag sökte köptips ;)
Skojar bara och kul att du känner dig nöjd!
Haha ja så kan men ju se det också! Det var faktiskt i din tråd som jag blev övertygad, när så många tipsade om den;)

Tommytvigg skrev:
Rber skrev:

Grattis till den. Jag ångrar mej att jag inte var snabb nog och köpte den :oops: Riktigt snygg!

Mvh Tommy
Tack! Ja, trodde att denna skulle försvinna relativt fort faktiskt. Tur för mig!

Re: Sv: Dagens Orient

Itson skrev:
Den växer mer och mer på mig med, kul att du är nöjd med ditt nyinköp.
Den är jätte fin, fin finish & kvalitet för kaffepengar.. Om man envist ska hitta en sak att "gnälla" över är det själva klaspen, viklåset och säkerhetslåset där det märks att det handlar om en budgetklocka men annars finns det inget att anmärka på!

Itson skrev:
Lite curiosa: Pratade med ägaren av en klockbutik i Umeå som berättade att Orient såldes i Sverige senast på 80 - talet. Kanske förklarar Orient i din ägo. Jag har det svårt att hitta din modell dock. Kul med något annorlunda :)

Tror faktiskt att min far kände importören på ngt vänster.......ska gräva lite :)

fortsätter sporta senaste köpet med sommarbandet
2013-02-26075113.jpg

80talisten skrev:
Itson skrev:
Den växer mer och mer på mig med, kul att du är nöjd med ditt nyinköp.
Den är jätte fin, fin finish & kvalitet för kaffepengar.. Om man envist ska hitta en sak att "gnälla" över är det själva klaspen, viklåset och säkerhetslåset där det märks att det handlar om en budgetklocka men annars finns det inget att anmärka på!

Den blå tavlan ser riktigt fin ut på makon! Gillar dock den äldre versionen lite mer, enda saken jag ogillar och som hindrat ett köp är dag-datum visningen. Tänk om den bara haft dagvisning:

fs-blue-orient-mako.jpg

Målarn skrev:
Wii skrev:
Målarn skrev:
Wii skrev:
fortsätter sporta senaste köpet med sommarbandet
2013-02-26075113.jpg

Repa inte klockan nu för fan :p!!!

Ähhh…är ju inge guld det här va! ;)
Nerå..armbandet har mjuka kulor =)

Hahah okej okej ;)!!

Synd att jag inte fotade skadorna på min Sub efter EN kväll med armband :D

Jo visst har man lyckats med samma sak..en tidigare seamaster repade jag rätt så fint när jag bar den tsm med "matta" pärlor…inge vidare =P blir det något lull på samma handled så är det antingen läder eller mjuka balls

Dagens klokke er en av mine favoritter, en SeaDweller fra 1979, denne brukes ofte.
Tom

Bilagor

• bilder klokke 025.JPG
    bilder klokke 025.JPG
    294.7 KB · Visningar: 290
masterkiller skrev:
Favoriten just nu, B&R............&&&&&&&&&&&&&

8ABE4067-AF87-49F2-AA56-9A1E7AA2B930-2333-00000488E8049A9B_zps210ddf4d.jpg

Oj, hur högt bor du? Trodde du bodde på 2:a/3:e våningen. Du som är pappaledig, hur ser promenadstråken runt Lilla Essingen ut? Blött och förjävligt?! Tänkte dra mig ut och ta ett joggingpass, när jag blivit frisk :)

Tillbaka
Topp