• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Re: Sv: Den första och enda Dagens klocktråd!

Doxa snik idag.
e3u5e7ys.jpg

f-n vad jag saknar FREDAGSDINKAN!

det var en happening när den tråden kom upp :D

man kunde se hur många och vem som bidrog, 40-talet en bra fredag!! :shock:

vem är först??? våra vänner i Asien igen? :twisted:

people made an effort! :mrgreen:

NU... en ständigt sipprande kran av droppande brunt vatten i "dagens klocka", vem orkar kolla där... :(

Fredagsdinka:

lgst3245mexico-city-olympics-black-power-poster_zps9c515cbb.jpg

Re: f-n vad jag saknar FREDAGSDINKAN!

Håller med.....nuvarande lösning suger.......!!!!!!
Denna del har blivit klart tråkigare.........ner med adeln, ner med makteliten.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Re: Hell YES!! Jag är på! Nu censurerad i protest!

Tycker också den långa dagens klocktråd suger apballe! Här kommer min fredags Bratte, fan vet vad som hände med bilden men det blev lite coolt i alla fall! iPaden gör som den vill, som vanligt... :cool:
"no Picture..."

Re: Hell YES!! Jag är på!

RicVin skrev:
Tycker också den långa dagens klocktråd suger apballe! Här kommer min fredags Bratte, fan vet vad som hände med bilden men det blev lite coolt i alla fall! iPaden gör som den vill, som vanligt... :cool:

---- bilden borttagen på OP:s begäran----

ja, skrivbordet ser onekligen väldigt ljust ut???... bratten ser väl ut som shite som vanligt?, MEN jag skulle definitivt gå till doktorn med de där hudutslagen på handen om jag var du... :lol:

Re: min tysta protest mot denna moderna tråktråd!

Härmed börjar min aktion för att få tillbaka dagens klocka till just dagens klocka!! This is what you get from me from now on! Om det inte blir ngn tävling förstås....
84dd5dcf42414b595a36c08ef17eeee3_zps192f8d74.jpg

tjena, Preussisk ordnung muss sein... :D

...min ödmjuka (nåja) "FREDAGSDINKAN som egen tråd" överlevde i 36 min innan det blev rättning mittåt...

jag får börja klista fullskrivna A4:eek:r på stadsbibliotekets mur i protest istället... that should do it...

-menmen.. -det är för ditt eget bästa lilla vän... denna "dagens" (tagg)tråd kommer att vara det som gäller, och nu låter vi tusen blommor blomma.. :evil:

lgst3245mexico-city-olympics-black-power-poster_zps9c515cbb.jpg

en för varje veckodag!,

kommer dyka upp nästan exakt en gång i veckan högst upp...

o då vet man att den är fyylld med nya godsaker!

92174_zps9c6d54cc.jpg

ady7unad.jpg

KR3W Navigator à la Quartz. Perfekt när man ska mecka skrivare och skita ner sig.

En utmaning till alla klock-kunniga här (för visst är ni väl det?);

Hur ställer jag in rätt veckodag på denna? Den övre "kronan" är i själva verket en tryck-knapp för att ställa månad. Den nedre kronan ställer datum i läge ett och tid i läge två. Såklart.

Men veckodag då? Jag har en urusel universalmanual på franska där de glömt ta upp detta. Och Google is not my friend.. Har även provat att snurra 24h, hel månad etc.

Nu har jag förvisso löst problemet genom att stoppa uret tills verkligheten visade samma dag som tavlan, men det kan väl knappast vara det tilltänkta tillvägagångssättet.

Sorry om jag kladdar i dagens-klocka. Men tråden är redan så lång och oöverskådlig ändå...

Cheers!

Farsans nya Quartz-beater. Tack barnefko för supersmidig affär! Farsan blev grymt nöjd. Hade varit kul om jag lyckas dra med mig honom ner i klockträsket! :)
ava4ytap.jpg

RicVin skrev:
Härmed börjar min aktion för att få tillbaka dagens klocka till just dagens klocka!! This is what you get from me from now on! Om det inte blir ngn tävling förstås....
84dd5dcf42414b595a36c08ef17eeee3_zps192f8d74.jpg

20120921_130312_zps0c21e3ce.jpg

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Tillbaka
Topp