• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Tidig morgon, då krävs något tåligt.
ImageUploadedByTapatalk1421560870.697689.jpg
 
Idag sitter Certinan på armen! Känns skönt att gå tillbaka till ens gamla beater ibland.

PS. Är det bara jag som har problem med pyttesmå dammkorn innanför glaset? Den blev rengjord senaste gången den var inne på batteribyte för ett par månader sedan men successivt har dammkornen tagit sig fram...[emoji20]

ImageUploadedByTapatalk1421575377.178538.jpg
 
Den där såg ju oförskämt fin ut. Allt orginal?

Tackar!
Klockan är helt orginal minus visarna och tavlan, dessa är aftermarket.
Jag köpte den helt genomgången med valet att få orginal (slitna) visare och tavla återmonterade.
Har dessa i lådan hemma..
Den har nytt orginalglas och med korrekt krona tätar den rätt, den är testtryckt samt använd för bad "as intended".
Köpte ett Swiss tropic här på forumet som gjord det sista lilla extra.
 
Idag sitter Certinan på armen! Känns skönt att gå tillbaka till ens gamla beater ibland.

PS. Är det bara jag som har problem med pyttesmå dammkorn innanför glaset? Den blev rengjord senaste gången den var inne på batteribyte för ett par månader sedan men successivt har dammkornen tagit sig fram...[emoji20]

ImageUploadedByTapatalk1421575377.178538.jpg
Då undrar man om den är riktigt tät, kanske dags för byte av packningar?
 
Tillbaka
Topp