• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Kör aktiv soffrodel i underställ och kollar Game For Börje
1676124355118.jpeg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Har varit på Banksy-utställningen i Malmö, en väldigt häftig upplevelse. Stor variation och mycket snyggt presenterat. Helt klart värt ett besök, men som nämns är utställningen inte godkänd av konstnären själv, liksom alla andra liknande visningar.
Verken presenteras både som tavlor och väggmålningar och flera miljöer har byggts upp för att visa hur det såg ut på plats.
Här kommer en bildbomb! @Scipio och andra som var intresserade.
banksy 1.jpg

banksy 2.jpg

banksy 3.jpg

En av målningarna som finns på muren mellan Israel och Palestina.

banksy 4.jpg

banksy 7.jpg

10-pundssedlar med drottningen utbytt mot prinsessan Diana.

banksy 8.jpg

Återskapning av "Barely legal room." Fast då var det en levande elefant!

banksy 9.jpg

Girl with balloon, som strimlades i samband med auktionen.

banksy 11.jpg

banksy 10.jpg

En tunnelbanevagn med några av de små mössen.

banksy 15.jpg

Nya verk från 2022, som målades i Kiev efter Rysslands invasion.

seiko1.jpg
 
Senast ändrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har varit på Banksy-utställningen i Malmö, en väldigt häftig upplevelse. Stor variation och mycket snyggt presenterat, vi vandrade runt i cirka en och en halv timme. Helt klart värt ett besök.
Verken presenteras både som tavlor och väggmålningar och flera miljöer har byggts upp för att visa hur det såg ut på plats.
Här kommer en bildbomb! @Scipio och andra som var intresserade.
banksy 1.jpg

banksy 2.jpg

banksy 3.jpg

En av målningarna som finns på muren mellan Israel och Palestina.

banksy 4.jpg

banksy 7.jpg

10-pundssedlar med drottningen utbytt mot prinsessan Diana.

banksy 8.jpg

Återskapning av "Barely legal room." Fast då var det en levande elefant!

banksy 9.jpg

Girl with balloon, som strimlades i samband med auktionen.


banksy 11.jpg

banksy 10.jpg

En tunnelbanevagn med några av de små mössen.


Banksys toalett under Covid. "Min fru hatar när jag jobbar hemifrån".


Denna fanns i Venedig.

banksy 15.jpg

Nya verk från 2022, som målades i Kiev efter Rysslands invasion.

seiko1.jpg
Jag tycker det är en spännande väg att gå, med tanke på hur hård Banksy varit med rättigheterna och "utmaningen" av att vara anonym; om jag inte missminner mig så har han ej gett tillstånd åt denna utställning, samt massor med andra, och går hårt med sin följarskara åt att bojkotta eller kommentera företag som utnyttjar "hans" rättigheter.

Samtidigt hade jag varit väldigt sugen på att se utställningen då stilen är tillfredsställande för mig :)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Jag tycker det är en spännande väg att gå, med tanke på hur hård Banksy varit med rättigheterna och "utmaningen" av att vara anonym; om jag inte missminner mig så har han ej gett tillstånd åt denna utställning, samt massor med andra, och går hårt med sin följarskara åt att bojkotta eller kommentera företag som utnyttjar "hans" rättigheter.

Samtidigt hade jag varit väldigt sugen på att se utställningen då stilen är tillfredsställande för mig :)
Ja det är intressanta frågeställningar, inte minst om kommersialiseringen av hans verk i kontrast mot vad han står för. Men ja, kul att se det på mer än en datorskärm helt klart.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Hade de något förtydligande gällande rättigheterna på utställningen? Tolka mig inte som hård och tråkig utan mer som en nyfiken och utforskande ingång! :)
Ja de nämner det på några ställen, och på hemsidan. Personligen tyckte jag dock att gift shopen i slutet kändes över linjen! Knepig konstnär, knepiga gränsdragningar 🙂

Screenshot_20230211-162943__01.jpg
 
Senast ändrad:
Topp