• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

octago

Breitling
2-Faktor
Rolex Explorer II 216570 vid skrivbordet innan kommande snöoväder❄️
 

Bilagor

  • 87F81FD9-A477-4627-81F7-1D5852F94E7A.jpeg
    87F81FD9-A477-4627-81F7-1D5852F94E7A.jpeg
    541.8 KB · Visningar: 9

Delgada

Patek
Se där! 🤗
...men vad är en tonneau-boett egentligen?? 🤪
När jag googlade så var det inget som var likt vår Silvana Lady Diver direkt..? 🤔
Ja det verkar som en rad olika boetter kan klassas som tonneau. Men gemensamt är ju att de är tunnformade. Tonneau- tunna på franska.
Bland vostok är det ju den boetten som heter 090 av de mer moderna, och vintage 119, som klassas som tonneau.
20221224_100143.jpg
20221011_080835.jpg

Sen vet jag att många andra mer dressiga boetter kallas tonneau och Richard Mille tex. Men visst är din/er Silvana en tonneauboett!
Gränsen mellan tonneau och cushion case är väl annars hårfin, men bland vostok är det nog bara de med täckta luggar som kallas tonneau.
Fast det är klart, någon exakt vetenskap som en art-taxonomi är det ju inte.
 
Senast ändrad:

Hugger69

Patek
2-Faktor
Ja det verkar som en rad olika boetter kan klassas som tonneau. Men gemensamt är ju att de är tunnformade. Tonneau- tunna på franska.
Bland vostok är det ju den boetten som heter 090 av de mer moderna, och vintage 119, som klassas som tonneau.
20221224_100143.jpg
20221011_080835.jpg

Sen vet jag att många andra mer dressiga boetter kallas tonneau och Richard Mille tex. Men viss är din/er Silvana en tonneauboett!
Gränsen mellan tonneau och cushion case är väl annars hårfin, men bland vostok är det nog bara de med täckta luggar som kallas tonneau.
Fast det är klart, någon exakt vetenskap som en art-taxonomi är det ju inte.
Bra där!
Jag fattade på min googling att man kanske avser en avlång lite rundad tank när man man pratade tonneau! 😉
 
Topp