• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Den är oanvänd och vill gärna behålla skicket så. Vad tänkte du på?
Då är mina tips, eftersom jag HATAR repor men har jobbat massor med bilvård.
Antingen stoppar du in klockan i lådan och använder den aldrig.
Eller så tar du bort den där tejpen fortare än kvickt!
När den börjar släppa i kanterna, så kommer kvartsdamm från sand, hud och hårrester att fastna under plasten och skada stålet i boetten något otroligt!
Stålet klarar väldigt mycket, men inte superhårda och vassa dammpartiklar från utomhusdammet!

Behöver inte ens skriva vad vi gjort 🤣 🤙🤙 vårt liv består av rätt mycket rutin ✌️
16951957534802060515233110035711.jpg

Senast ändrad:
Då är mina tips, eftersom jag HATAR repor men har jobbat massor med bilvård.
Antingen stoppar du in klockan i lådan och använder den aldrig.
Eller så tar du bort den där tejpen fortare än kvickt!
När den börjar släppa i kanterna, så kommer kvartsdamm från sand, hud och hårrester att fastna under plasten och skada stålet i boetten något otroligt!
Stålet klarar väldigt mycket, men inte superhårda och vassa dammpartiklar från utomhusdammet!

Tack för det. Mycket informativt! Jag får helt enkelt bestämma mig då. Antingen låter jag den ligga eller så tar jag bort tejpen.

Tack för det. Mycket informativt! Jag får helt enkelt bestämma mig då. Antingen låter jag den ligga eller så tar jag bort tejpen.
Använd klockan!
Den är byggd för att klara stora påfrestningar!
Ha en tröja med mudd och dra ner över klockan när du gör något som kan repa den.
Om du ska meka med bilen, kanske du ska byta till en gammal Swatch?
Själv tycker jag att deskdiving repar mer än ett aktivt liv!

Använd klockan!
Den är byggd för att klara stora påfrestningar!
Ha en tröja med mudd och dra ner över klockan när du gör något som kan repa den.
Om du ska meka med bilen, kanske du ska byta till en gammal Swatch?
Själv tycker jag att deskdiving repar mer än ett aktivt liv!

Ja, du har rätt i att det. Särskilt submariner som är rätt robust. Jag kanske ska plocka fram en gammal tissot jag har som lite mer är en beater. Tränar på gym en del och tänkte att jag inte har lust att ta av och sätta på. Funderar dock på att köra en Rubber B istället och använda den dagligen.

Tillbaka
Topp