• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

laketwig

Patek
2-Faktor
Väntar på att få bilen besiktigad … :nailbiting:

Edit: Det gick bra. :happyhappy:
IMG_2224.jpeg
 
Senast ändrad:

Mortadella

Cartier
2-Faktor
Ser magiskt! Både det i bakgrunden och den grejen du har på handleden!
Tack! Jag tycker den gör sig väldigt bra på vitt gummi👌🏻

Tar man in hantverkare och själv är lite för noggrann, så får man skylla sig själv. Då är det bara att dra på sig handskarna att lägga om det som inte passerar kvalitetskontrollen... Har ytterligare ett gäng stenar som "behöver" läggas om :)
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Jag tycker den gör sig väldigt bra på vitt gummi👌🏻

Tar man in hantverkare och själv är lite för noggrann, så får man skylla sig själv. Då är det bara att dra på sig handskarna att lägga om det som inte passerar kvalitetskontrollen... Har ytterligare ett gäng stenar som "behöver" läggas om :)
Förstår precis vad du menar, är själv hantverkare (elektriker/projektledare) och vet precis hur alla hantverkare i stan är = man gör jobbet själv så man vet att det blir bra 😅 sen är det ju så satikens dyrt, och det är väl också en stor anledning att jag inte anlitar någon 😂
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Arbetsjobba... Vad gör man då? 🤔
För egen del startar jag semestern med besök på vårdcentralen. Sedan åker jag till jobbet och semesterjobbar.
1000009254.jpg
Arbetsjobba = är på sin dedikerade arbetsplats och utför det jobb som genererar lön. En elektriker arbetsjobbar inte vid kaffemaskinen på Ahlsells, och en reklamare arbetsjobbar inte vid pingisbordet, oavsett om tiden faktureras.

Idag ska jag till en kompis stuga efter jobbet, så då arbetsjobbar jag med tåligare klocka.
Fast nu ska jag luncha.
IMG_1394.jpeg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Arbetsjobba = är på sin dedikerade arbetsplats och utför det jobb som genererar lön. En elektriker arbetsjobbar inte vid kaffemaskinen på Ahlsells, och en reklamare arbetsjobbar inte vid pingisbordet, oavsett om tiden faktureras.

Idag ska jag till en kompis stuga efter jobbet, så då arbetsjobbar jag med tåligare klocka.
Fast nu ska jag luncha.
Skönt att få terminologin utredd. ☺️
1000009323.jpg
 
Topp