• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

IMG_8331.jpeg
Gokväll.Har börja läsa en intressant bok om vad som fanns i vårt närområde när det gäller kärnvapen....
2BF8A8FB-A79D-41DF-9666-30D04C85AD1A.jpeg

under kalla kriget fram till 1991! Ryska utplacerade kärnvapen robotar. Ha ´re bäst // 🧐
 
Senast ändrad:
Väntar på att rörförstärkaren ska bli uppvärmd innan det blir lite "Rush" 😃
Alkoholfritt i glaset...
20241011_233856.jpg
Rørforsterker er 100% musikkglede. :)

Her fra når jeg hadde Klipsch RF-63 på en rørforsterker. Effektrørene hadde en fin blå glød rundt seg, og forforsterker rørene (Siemens i front til venstre) sørget for en del av godlyden. Savner en rørforsterker og oppvarmingen. Litt sånn som en kullgrill istedenfor en gassgrill (digitalforsterker).

MA-0.jpg
 
Rørforsterker er 100% musikkglede. :)

Her fra når jeg hadde Klipsch RF-63 på en rørforsterker. Effektrørene hadde en fin blå glød rundt seg, og forforsterker rørene (Siemens i front til vesndtre) sørget for en del av godlyden. Savner en rørforsterker og oppvarmingen. Litt sånn som en kullgrill istedenfor en gassgrill (digitalforsterker).

MA-0.jpg
Håller med till 100% 😃
Blir en helt annan känsla i ljudet, och att det är vackert att titta på är ju en stor bonus!

Det lät som en trevlig setup du hade!

Jag har än så länge en lite enklare rörförstärkare (dynavox vr-3000, 2x10w) som driver ett par Morel Octave 6 stativhögtalare, börjar bli otroligt nöjd med hur det låter för hur relativt "lite pengar" jag har lagt på det.
Har bytt ingångsrör till "nos" östtyska RFT, men i nästa vecka får jag hem även utgångsrören, "nos" sovjetiska (minns inte vad de heter dock) även till rören i Riia-steget 😃
20241012_001726.jpg
 
Håller med till 100% 😃
Blir en helt annan känsla i ljudet, och att det är vackert att titta på är ju en stor bonus!

Det lät som en trevlig setup du hade!

Jag har än så länge en lite enklare rörförstärkare (dynavox vr-3000, 2x10w) som driver ett par Morel Octave 6 stativhögtalare, börjar bli otroligt nöjd med hur det låter för hur relativt "lite pengar" jag har lagt på det.
Har bytt ingångsrör till "nos" östtyska RFT, men i nästa vecka får jag hem även utgångsrören, "nos" sovjetiska (minns inte vad de heter dock) även till rören i Riia-steget 😃
20241012_001726.jpg
Nice. Konverte til head-fi for 15 år siden. Peace out. :) Testet ulike rør. Telefunken. Siemens. Etc.

Telefunken_E88CC_inner_detail.jpg


Siemens_E88CC_April_1974.jpg


IMG_3453-2.jpg


Audeze_LCD-2_Violectric_HPA_V200-1.png
 
Tillbaka
Topp