• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Testar en söt liten CWC till golf och bad klocka :)
image.jpg

Italien, via chrono24. Bättre listpris på Glycine där av någon anledning. Finns fortfarande några av de 600 som släpptes 2012 kvar.

Tänkte bara visa alla Rolexägare hur bra lume ser ut. :p

image.jpg
image.jpg

SBBN015, ny för dagen.
Är det skillnad på Lumibrite o Lumibrite? Min 114060 lyser precis lika länge som min SKX007, även fast SKXen laddas upp lättare och lyser starkare i början (det går inte att förneka). Tanken är ju ändå inte att lumen ska lysa i dagsljus, även fast det är coolt.[emoji6]

Edit: Cool Seiko btw! Aldrig sett den där förut.

Är det skillnad på Lumibrite o Lumibrite? Min 114060 lyser precis lika länge som min SKX007, även fast SKXen laddas upp lättare och lyser starkare i början (det går inte att förneka). Tanken är ju ändå inte att lumen ska lysa i dagsljus, även fast det är coolt.[emoji6]

Edit: Cool Seiko btw! Aldrig sett den där förut.
Det finns olika blandningar, men 99,9% av alla SEIKOs har samma lumibrite. Mängden skiljer däremot mellan olika modeller vilket gör att vissa lyser bättre än andra.

Det finns olika blandningar, men 99,9% av alla SEIKOs har samma lumibrite. Mängden skiljer däremot mellan olika modeller vilket gör att vissa lyser bättre än andra.
Aha, alright! Märker lite skillnad mellan visarna och timmarkeringarna på tavlan på SKXen - måste väl ha att göra med mängden lume som du säger.

Tillbaka
Topp