• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Fick ju tillbaka denna oxå från service, går numera som en klocka!
image.jpg

image.jpg


Gillar verkligen de här Lemania TG 195
 
Åh, det känner man igen... Vilket program?
"Vattenfallsmodellen" är den traditionella antar jag då?


Programmet jag läser är data- och systemvetenskap, men denna kurs läser jag som valbar distanskurs på mittuniversitetet.
Mycket riktigt är den traditionella vattenfallsmodellen! ;)

Hello future kollegor! Datateknik KTH här :)

Vattenfallsmodellen är väl inte särskilt anpassad för agila projekt? Den brukar ju efterliknas att bygga ett hus, när grunden är satt så går det inte att ändra den. Medans i agila metoder är det enkelt att gå tillbaka och ändra/anpassa efter kundens önskan?
 
Hello future kollegor! Datateknik KTH här :)

Vattenfallsmodellen är väl inte särskilt anpassad för agila projekt? Den brukar ju efterliknas att bygga ett hus, när grunden är satt så går det inte att ändra den. Medans i agila metoder är det enkelt att gå tillbaka och ändra/anpassa efter kundens önskan?

Om du tittar väldigt noga ser du att i dokumentet står det "Jämförelse mellan traditionell och agil systemutveckling";)

Skulle själv ha läst datateknik om det inte skulle ha varit så jädrans mycket matte, avskyr och då menar jag verkligen avskyr matematik.
 
Om du tittar väldigt noga ser du att i dokumentet står det "Jämförelse mellan traditionell och agil systemutveckling";)

Skulle själv ha läst datateknik om det inte skulle ha varit så jädrans mycket matte, avskyr och då menar jag verkligen avskyr matematik.


Jaaa, okej! Läser en liknande kurs i Projekt nu :)
Mjo det är en del tung matte, lyckligtvis bara en kurs kvar för mig :)
 
Tillbaka
Topp