• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Ute på Fjäderholmarna och käkar

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    130.8 KB · Visningar: 46
Ja det var en riktig nostalgitripp, spelade t.o.m. lite grann :woot:
Det är en Buler Astromaster på bilden. Den tänkte jag behålla, men har en likadan fast med läderband som är till salu...

Sorry Lukas, nu kopplade jag vem du var.. Ja jag sålde Bulovan!

Haha härligt! Såg att de va en Aeromaster! Kul att Bulovan fick vandra vidare! Jag plockade hem en Tudor årklocka från Italien istället :D

Tog fram den här gamla rackaren idag.

Det är en Seiko Sportura (SLT047 8F56-0090) som jag köpte i början av 2000-talet. Jag hade fått ut ett litet arv och ville ha en ordentlig klocka. Hade egentligen ingen aning om att mekaniska ur var en grej och att det fanns bra urhandlare där ute.

Jag och en kompis knatade in på Stjärnurmakarna i Upplands Väsby centrum och jag bad dem ta fram den dyraste klockan de hade :)

Det var tydligen denna då, som kostade c:a 5500:-. Vad jag förstår så ska urverket vara riktigt bra och jag kan väl säga att den sällan går fel och att man mycket sällan behöver byta batterier.
Den är rätt repig och en flaga från sekundvisaren har lossnat och ligger därinne och skvalpar. Jag använde den dagligen fram till julen 2011 då jag fick en UTC Skydiver istället.

IMG_20150727_145434.jpg

Tillbaka
Topp