• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Lite tidigare... Letade förbrilt efter Seiko building men utan lycka.
3B0188A4-988B-4A0E-86AF-2B522F29B176-1853-0000023E963B4AFA_zps2c8955a9.jpg
Varför leta efter sten när man hittat guld? :)

Det är en Omega Dynamic Chrono som var i produktion år 1997-2000. Jag kan inte riktigt bestämma mig själv om den är snygg eller ful. Knepigt. När det väl begav sig i slutet av 90-talet var dock mottagandet ljummet bland konsumenterna varför produktionen lades ner efter bara tre år, och de var i början av millenniet så svåra att bli av med att handlarna närmast skänkte bort dom - köpte du en finare Omega så fick du ofta en Dynamic på köpet. De är klart mer uppskattade idag och går att få tag på, om man letar lite, för runt 10k. Urverket är Omega kaliber 1138 som är ett kaliber 1108 (ETA 2892-A2 i sin finaste tappning) med kronografmodul från Dubois Depraz.

Vänligen
Forumets undersköterska

Det förklarar ju helt klart varför man inte ser mängder av den. Jo, den är verkligen härligt ful-snygg. Något att komplettera samlingen med vid rätt tillfälle kanske :)

En dag riktig skitdag!
Både jag och sambon har åkt på magsjuka. Skulle haft barnkalas idag. ;-(

Har inte våga breaka nyheten för min nublivna 4-åring!

Röv!

Det blir till att surfa klocker idag!
D134B7DF-DDA2-40F5-916B-E98CA89E41FC-4124-000003A3B4F48260.jpg

/John R

Innan den får lämna, så testar jag den på Nato à la bondstyle, då jag inte hade något 22 mm. Fina dinkor kommer undan med det mesta :)

u9ehavu9.jpg

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Tillbaka
Topp