Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ny karaktär i reklamfilmerna:På väg till Ica...
Bland de bästa i stan. Sushi Room, Ynglingagatan. Rullarna heter "2012". To die for.Det var längesedan jag blev sugen på sushi men det där såg ju riktigt bra ut, speciellt laxen. Innanför tullarna?
Sitter och funderar vilken som blir nästa klocka. Besökte Nymans och testade denna lineup ville även testa 116618LN men den fanns inte inne. Vad tycker panelen?
Köp tillbehör! Bara vräk på med dyra gummi, vintage läder, knäppa Nato, en egen winder...Fan! Varför skulle jag köpa denna jäkla klocka??! Flippsuget är helt botat. Trodde det skulle vara en skön känsla att inte jaga, men fan vad tråkigt det är. I-Lands problem? Tveksam.
Oj, den såg lite speciell ut. Den är en Swatch va?True skeleton?
Min hustru säger att hon tar en öl med nötet när jag tar klockbilder på krogen.Tar en öl med nöten.
Klart det blev.Bytt till jubileelänk! Det blev bra
Japp, en Swatch. Så här skrev jag på mitt Instagram;Oj, den såg lite speciell ut. Den är en Swatch va?
Snygg bild! Ser nästan ut som att den har guld index. Canvas bandet var riktigt nice!Riktigt nöjd med mitt MKshot på golfbanan idag!
Kul! Du besparade just forumet en ny tråd. Har länge undrat hur lätt en klocka kan bli egentligen, och 17 gram känns som en tangering av nedre gränsen. Nu slipper jag fråga. Och den var rätt cool faktiskt.Japp, en Swatch. Så här skrev jag på mitt Instagram;
True skeleton? Swatch from 1995. I really like Swatches an have plenty. I like the basic design, the size, the weightless (17 grams) and of course all the cool, artistic and very often typical dated design. I like the fact that it says which year the watch is from looking at the dial below "6" a clock. They are also so important in the horological history when Swiss watchmakers were suffering in the mid eighties. Swatch changed the direction of the market from Japanese digital quarts to Swiss analog watches again by offering something complete new, trendy, cheap and cool alternative. I think I have like twennty cool different Swatches. One can find the really cheap at auctions in NOS condition as many have collected them. I have stylish, crazy, colorful ones. I use them often for sports but can be quite cool to formal suit as a statement.
Var tvungen att kolla upp på himlen. Det är verkligen nymåne nu. Det funkar! Det är inte bara en snygg komplikation!Roligt att klä upp sig på lata söndagar också
Om vi hoppar upp till klockor över miljonen så har du även sjukt lätta klockor av märket Richard Mille !Kul! Du besparade just forumet en ny tråd. Har länge undrat hur lätt en klocka kan bli egentligen, och 17 gram känns som en tangering av nedre gränsen. Nu slipper jag fråga. Och den var rätt cool faktiskt.