• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Det diffar 48 sekunder, men jag noterar att jag hade samma skjorta, klocka och Whisky vid den här tiden för lite över två månader sedan. Dock är den vita urtavlan numera utbytt mot en svart ... ;)

2015-10-23 20:03:54
Rolex E + Whisky 2.jpg

2016-01-01 20:03:06
Rolex E + Whisky 2 (svart).jpg
Den vita tavlan är grym och lättavläst med dom svarta visarna. Har du den kvar?

Har testat gångreserven på svarta 809, den ville aldrig stanna. Nu efter 45,5 Tim tog det stopp. Fantastiskt bra får kolla fler gånger om det blir samma.
20160101_200247.jpg
Den nya 803 verkar lovande avseende exakt gång, fortat sig en sek/dygn. Bara testat över ett dygn än så länge men det verkar mkt bra. Svarta 809 tappar 8sek/dygn helt ok. Vid jämförelse av läsbarhet i mörker skum belysning vinner 809 vit/svart kontrast är bäst.

Den vita tavlan är grym och lättavläst med dom svarta visarna. Har du den kvar?

Visst har jag den kvar och den blir kvar. Har fortfarande inte bestämt mig för vilken jag tycker bäst om. Båda har sina för- och nackdelar. Den vita är definitivt mera lättavläst men den svarta är lite mera nedtonad och upplevs inte som lika stor visuellt. Jag skulle ha köpt en av varje som jag var inne på ... ;)

Edit: Jag fattar inte varför visarna till den svarta urtavlan är svarta en bit ut från centrum. Det är ju orsaken till att den är mera svåravläst. :banghead:
Rolex E 2015-09-20.jpg

Rolex E 2015-11-14.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp