• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Funderar på vad jag ska skära till härnäst.
IMG_20160113_185742.jpg
Sweet!:)
 
  • Like
Reactions: mae

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack! Håller med om det men den är helt original. Gillar den blå Sumon då utseendet varierar med ljus och betraktningsvinkel, ibland ser den ut att vara svart som SBDC001:an. Är glad att jag har den äldre versionen av Sumon då jag inte är lika förtjust i symbolen på PROSPEX-tavlan. "Scuba" känns mycket coolare.

image.jpeg
Jag orkade dra mig till posten och hämta ut min trots skitvädret. Usch vad jag hatar att pilla med Seikos länkar, och deras småbitar till pins:en. Tack och lov utan ett enda märke denna gång. Varför kan inte de ha skruvar eller vanliga pins som normalt folk? Snart kommer en likadan med nya tavlan, råkade dra två auktioner på ebay, den åker till k&s direkt när den kommer. Jag behåller den här. :)
IMG_3225.jpg

IMG_3226.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Vi vilar ut efter en händelserik inköpsdag på Bergströms :)
image.jpeg
Och plasten redan borttagen, helt rätt:hungry: Stort grattis!
Försöker fota den störande bubblan i mitten av urtavlan. Blir en ful reflektion i mitten hela tiden så att det nästan ser ut som att urtavlan är nertryckt i mitten. Har ni likadant?
_20160113_094529.JPG
De är ju helt magiskt, gör liksom att man ser klarlacken välla på tavlan. Nästan som emalj, så jävla snyggt! De flesta blanklackade tavlor från 80-talet till idag ser ut så runt visarna:)
 
Topp