• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

joF

Panerai
20160130_172244.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag och en fredagswhisky kollar gångreserven på mina två senaste anskaffningar. Med tanke på att jag ställde av dom för två timmar sedan lär vi få vänta en stund ... :D
IWC I + Omega.jpg

... and we have a winner! Whiskyn är slut sedan länge och nu har äntligen båda klockorna stannat efter att jag ställde av dom kl 17 i fredags. IWC'n är specad till 42 timmar men stannade efter 47+ timmar. Omegan är specad till 48 timmar men stannade efter 53. Går inte att anklaga någon av tillverkarna för att överdriva i alla fall ... ;)
IWC I + Omega 3.jpg
 

jabla

Sarlacc
... and we have a winner! Whiskyn är slut sedan länge och nu har äntligen båda klockorna stannat efter att jag ställde av dom kl 17 i fredags. IWC'n är specad till 42 timmar men stannade efter 47+ timmar. Omegan är specad till 48 timmar men stannade efter 53. Går inte att anklaga någon av tillverkarna för att överdriva i alla fall ... ;)
IWC I + Omega 3.jpg
Tack för ett trevligt test!
Ny dricka o nya klockor nästa helg? :D
 

t0mt3far

Omega
... and we have a winner! Whiskyn är slut sedan länge och nu har äntligen båda klockorna stannat efter att jag ställde av dom kl 17 i fredags. IWC'n är specad till 42 timmar men stannade efter 47+ timmar. Omegan är specad till 48 timmar men stannade efter 53. Går inte att anklaga någon av tillverkarna för att överdriva i alla fall ... ;)
IWC I + Omega 3.jpg
Då vet vi det, Omega's ETA 2892 är bättre än IWC' s ETA 2892 både på pappret och i verkligheten, men IWC är något mer återhållsamma med siffrorna ;)
 
Topp