• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Helt otroligt @MariaE jag såg på Top Gear när James presenterade din nya tjänstebil. :)

WP_20160209_012.jpg
 
Hej alla!

Läst här i flera år, men skriver nästan aldrig då ni har så extremt snygga klockor och det enda jag äger är en Tag Heuer Mercedes :(

Men nu har jag en Submariner Hulk på handen som är min kompis, älskar Rolex men kommer aldrig ha råd med en själv.
Dock märkte jag att när jag vrider på kronan för att ställa in klockan går den åt fel håll än vad jag sett på Youtube.

Detta händer: Jag vrider kronan bort från mig, alltså framåt, då går visaren bakåt, och när jag vrider mot mig går klockan framåt.

Någon som har en Hulk som kan berätta om han sitter på en falsk eller äkta, han vet inget än men jag måste ju berätta för honom imorgon om ni kan ge mig ett svar.

Tack killar, fortsätt posta fina bilder.
 
Hej alla!

Läst här i flera år, men skriver nästan aldrig då ni har så extremt snygga klockor och det enda jag äger är en Tag Heuer Mercedes :(

Men nu har jag en Submariner Hulk på handen som är min kompis, älskar Rolex men kommer aldrig ha råd med en själv.
Dock märkte jag att när jag vrider på kronan för att ställa in klockan går den åt fel håll än vad jag sett på Youtube.

Detta händer: Jag vrider kronan bort från mig, alltså framåt, då går visaren bakåt, och när jag vrider mot mig går klockan framåt.

Någon som har en Hulk som kan berätta om han sitter på en falsk eller äkta, han vet inget än men jag måste ju berätta för honom imorgon om ni kan ge mig ett svar.

Tack killar, fortsätt posta fina bilder.
Fake.
 
Hej alla!

Läst här i flera år, men skriver nästan aldrig då ni har så extremt snygga klockor och det enda jag äger är en Tag Heuer Mercedes :(

Men nu har jag en Submariner Hulk på handen som är min kompis, älskar Rolex men kommer aldrig ha råd med en själv.
Dock märkte jag att när jag vrider på kronan för att ställa in klockan går den åt fel håll än vad jag sett på Youtube.

Detta händer: Jag vrider kronan bort från mig, alltså framåt, då går visaren bakåt, och när jag vrider mot mig går klockan framåt.

Någon som har en Hulk som kan berätta om han sitter på en falsk eller äkta, han vet inget än men jag måste ju berätta för honom imorgon om ni kan ge mig ett svar.

Tack killar, fortsätt posta fina bilder.
Hej!
Kul att du gör ett inlägg även om det verkar vara av en trist anledning. Jag tycker det är ledsamt att läsa om varför du inte postar oftare. Snälla, lägg upp en bild på din egen klocka. Du är uppenbarligen en entusiast som de flesta av oss.

PS det är fullt legitimt att posta bilder på fugesis i edukativt syfte:pompus:

Mvh
John
 
  • Like
Reactions: JLW
Hej!
Kul att du gör ett inlägg även om det verkar vara av en trist anledning. Jag tycker det är ledsamt att läsa om varför du inte postar oftare. Snälla, lägg upp en bild på din egen klocka. Du är uppenbarligen en entusiast som de flesta av oss.

Mvh
John
Tack så mycket John, jag har faktiskt funderat på att börja skriva mer samt posta fler bilder.
Har rätt många fräcka ur det billigare sortimentet, bland annat en Vejrhöj :)

Men nu måste jag veta om detta är världens bästa kopia eller en äkta haha, skitintressant med 120 klicks på bezel, aldrig sett en fejk med de.
 
Tack så mycket John, jag har faktiskt funderat på att börja skriva mer samt posta fler bilder.
Har rätt många fräcka ur det billigare sortimentet, bland annat en Vejrhöj :)

Men nu måste jag veta om detta är världens bästa kopia eller en äkta haha, skitintressant med 120 klicks på bezel, aldrig sett en fejk med de.
Tack för ditt svar. Rolex är en mysteriös tillverkare som jag fullkomligen älskar på gott och ont. Jag kan inte bidra med nån klarhet men följer tråden med spänning sen jag läste att du öppnat den och det ser kosher ut.
Väl mött!
John
 
HUR ser du det? Jag har googlat en timme hahahaha, måste lära mig
För att lista några highlights utifrån en bild av ganska låg kvalitét så ger jag exempel:
Balansen sitter på fel sida
3135 märkningen sitter på fel sida
Kass finish på rotor och axel
Fel/saknas skruvar och kugghjul med mera

På själva klockan så har insertet fel font och tjocklek på siffror, ser även lite problem med färg och finish på tavla samt datumhjul. Knäpp på glaset med ovansidan av nageln och sök efter ett lågt pingande ljud.
 
Hör inget pingande ljud. Allt annat du skrev fattade jag knappt, men tackar enormt mycket för svaren! Riktigt snällt av dig. Du är alltså 100% säker?
 
För att lista några highlights utifrån en bild av ganska låg kvalitét så ger jag exempel:
Balansen sitter på fel sida
3135 märkningen sitter på fel sida
Kass finish på rotor och axel
Fel/saknas skruvar och kugghjul med mera

På själva klockan så har insertet fel font och tjocklek på siffror, ser även lite problem med färg och finish på tavla samt datumhjul. Knäpp på glaset med ovansidan av nageln och sök efter ett lågt pingande ljud.


Precis som @JLW skriver, jämför verket nedanför mot ditt.

Så ett 3135 verk ska se ut.
image.jpeg


Verket i din
image.jpeg
 
Ställer en dum fråga, men man kan ju röra på den översta brickan, och då kanske man kan se mer, för tickaren va rätt detaljerad?
 
Som redan konstaterats. Tok fejk. Din polare vet om det och borde såklart ha sagt något.. antingen sitter ni och fnissar där i soffan i hopp om att kunna få oss att gå på en nit eller så blev det en pinsam tystnad :p
 
Tillbaka
Topp