• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Bygger balkongräcke.
GMT_bygg.jpg

Hej!

Jag har just köpt en Orient 60th anniversary. Den dimper väl ner nästa vecka. Någon som har erfarenhet av den eller liknande? Har aldrig funderat i Orient-riktningen så det vore lite kul att veta vad jag köpt...

/Henrik

GMVKbvy.jpg

Ursäkta bilden, dålig kamera och mitt i flyttkaoset, men var tvungen att lägga upp min första Orient(även min första automatare) som kom med posten idag!
Var nära att köpa en Mako XL, men nöjde mig med den vanliga. Så här i efterhand kanske det hade suttit bättre med en XL, men men...
Inväntar ett blått nato-band, så kommer fler bilder snart!

GMVKbvy.jpg

Ursäkta bilden, dålig kamera och mitt i flyttkaoset, men var tvungen att lägga upp min första Orient(även min första automatare) som kom med posten idag!
Var nära att köpa en Mako XL, men nöjde mig med den vanliga. Så här i efterhand kanske det hade suttit bättre med en XL, men men...

Titta inte tillbaka; klockan är kanon och den sitter som en smäck!

/Johan

Tänkte precis samma sak med min Ray, hade varit skönt om den bara var liiite större.
Men tänk också på att XL´en faktiskt ser lite annorlunda ut också, jag personligen tycker inte att linjerna blir särskilt snygga ner mot bandet. Så ja, en några mm större Mako/Ray hade jag gärna haft storleksmässigt, men inte en XL :)

Här kan du se lite mer jämförelser på WUS

Tillbaka
Topp