• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

jabla

Sarlacc
2-Faktor
Kvällsöl. :)

WP_20160428_010.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Yes kör den svarta, men brukar dreggla över den blå:p minns att jag var sjukt kluven när jag köpte min, trodde svart skulle bli mer måndsidigt än blått i det långa loppet, men det är jag inte så säker på längre:D
Har ofta önskat att jag hade den svarta men samtidigt ser min nästan svart ut i mörkret, och jag längtar till att bära den blå på sommaren. Den lär ju se sjukt bra ut en solig dag på stan :)
 

Wiliamo

Panerai
Ja för fan. Lätt :)

Tycker klockan är grym förövrigt. Bra tyngd, klarar hårda smällar, håller tiden helt vansinnigt bra och länken är den snyggaste jag vet, på riktigt :) Lik Rolex oyster men lite tuffare stuk!
Håller med! TH är ju som bekant en tillverkare många inte gillar, men de flesta jag snackat med som generellt har en dålig syn på just TAG men fått klämma på min Aquaracer har alla blivit positivt överraskade!

Tar man den för vad det är och jämför med liknande modeller (typ Oris Aquis, Longines HC osv) tycker jag den är enastående. Det är ingen Rolex, men fortfarande en grym instegsklocka som enligt mig är riktigt prisvärd. Kommer nog inte släppa min, den betyder något speciellt :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med! TH är ju som bekant en tillverkare många inte gillar, men de flesta jag snackat med som generellt har en dålig syn på just TAG men fått klämma på min Aquaracer har alla blivit positivt överraskade!

Tar man den för vad det är och jämför med liknande modeller (typ Oris Aquis, Longines HC osv) tycker jag den är enastående. Det är ingen Rolex, men fortfarande en grym instegsklocka som enligt mig är riktigt prisvärd. Kommer nog inte släppa min, den betyder något speciellt :)

Vi får fan köra ett byte en vecka så vi får se vad vi tycker om respektive färg :p
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar du originalbandet? Jag tyckte det var alldeles för styvt, tack vare koppartrådaran som är invävda :pompus:

Nepp inte direkt men ibland får en härda lite för att känns sig lite kultigt cool :rolleyes: Och blir en hel del mjukare med lite kokning...

Ska nog investera i något zulu/Nato med till sommaren även fast bonettot är skönt :)
En störande grej jag haft med alla mina bonetto är dock att det alltid är en glipa, väldigt liten men finns där, typ att gummit är 23.8mm istället för 24mm exakt.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Nepp inte direkt men ibland får en härda lite för att känns sig lite kultigt cool :rolleyes: Och blir en hel del mjukare med lite kokning...

Ska nog investera i något zulu/Nato med till sommaren även fast bonettot är skönt :)
En störande grej jag haft med alla mina bonetto är dock att det alltid är en glipa, väldigt liten men finns där, typ att gummit är 23.8mm istället för 24mm exakt.
Det är inte ett Bonetto utan gummi från BEAR. Jäkligt skönt när det fått böja till sig lite. Har ett 20mm och ett 22mm också :)
 
Topp