• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Kollar på lumen...
IMG_8655.JPG
Kollade min för en stund sen...
image.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Aldrig lagt märke till att minutvisaren har grön lume innan. Eller är det en illusion?

Finns en tanke bakom det. Även vridringspluppen är grön som du ser. Om du i mörker ställer in en tid på vridringen har den uppnåtts när den göna minutvisaren pekar rakt på den gröna pluppen. Alternativt ställer du den gröna pluppen mot den gröna visaren för att kunna mäta hur mycket tid som förflutit. Samma på min SMPc och lär nog gälla alla nyare Omegadykare.
Omega 2016-01-19 (lume mellan).jpg

Omega 2016-01-19 (lume mörk).jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Finns en tanke bakom det. Även vridringspluppen är grön som du ser. Om du i mörker ställer in en tid på vridringen har den uppnåtts när den göna minutvisaren pekar rakt på den gröna pluppen. Alternativt ställer du den gröna pluppen mot den gröna visaren för att kunna mäta hur mycket tid som förflutit. Samma på min SMPc och lär nog gälla alla nyare Omegadykare.
Omega 2016-01-19 (lume mellan).jpg

Omega 2016-01-19 (lume mörk).jpg
Jag hade missat pluppen. Tack för förklaringen. Smart och pedagogiskt av Omega. Lyser de olika färgerna lika starkt? Jag kan verkligen haka upp mig om index och visare har olika lysförmåga.
 

Klock man

Cartier
Ursäkta, men vad fan är en Cowboy action shooting tävling ?
Det går ut på att använda så naturliga western vapen som man kan få tag i, och skjuta på mål som rör sig eller står stilla i en cowboy miljö eller liknande. Och det går på tid och poäng sätts efter hur bra man skjuter. Och i vissa tävlingar så används det både revolver och gevär. Och man skjuter tills en har vunnit med mest poäng. Det är en liten beskrivning på hur det går till.
 
Topp